Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:04:53 GMT

اعلام میزان مشارکت در پویش «با کتاب در خانه»

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۳۰۲

اعلام میزان مشارکت در پویش «با کتاب در خانه»

میزان مشارکت استان‌ها در پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی، در پویش سراسری کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر گلستان با ۱۴۷، بوشهر با ۹۰ اثر، هرمزگان با ۸۱ و اصفهان با ۸۲ اثربیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری اولیه این آثار در دو بخش کودک و نوجوان از هفته جاری آغاز شده است و هفته آینده اسامی نامزدهای این پویش اعلام و بعد از داوری نهایی توسط هیات داوران، برگزیدگان  پس از ماه مبارک رمضان اعلام و به آنها جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

پویش «با کتاب در خانه»، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد.

در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستان‌شان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کردند.

هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود. این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.

این پوییش کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه داشت. 

بر اساس این گزارش، شیوه مشارکت کنندگان در این پویش کتابخوانی عبارت بود از:

۱. خواندن کتاب در جمع‌های کوچک خانگی و نقد و بررسی آن

۲. تهیه یک فیلم کوتاه با رویکرد ترویج کتاب و کتاب‌خوانی

۳. انتشار فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی

۴. پر کردن فرم اختصاصی شرکت در پویش در سایت bookpromotion.ir

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پویش با کتاب در خانه کودکان و نوجوانان کتاب در خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان