Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ابراهیمی گفت: رونق روز افزون ترافیک دریایی در بندر چابهار حاکی از افق روشن توسعه پایدار در این بندر بزرگ اقیانوسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ابراهیمی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از هفته گذشته برای اولین بار ۸ عملیات دریایی شامل جداسازی و پهلودهی کشتی با طول بیش از ۲۰۰ متر در یک روز در این بندر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این مهم سبب شده است بهره برداری همزمان از هر ۵ اسکله بندر شهید بهشتی وارد دومین هفته خود شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که بندر چابهار در حال کسب جایگاه واقعی خود در بین بنادر کشور و منطقه است.

به گفته ابراهیمی، بندر چابهار با بهره مندی از 30 دستگاه استراتژیک از نظر تجهیزات یکی از بنادر مدرن کشور است، این تجهیزات در رشد عملیات تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات در این بندر نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: با رونق صادرات و واردات کالا از این بندر استراتژیک، ترافیک دریایی هم رشد روز افزونی پیدا کرده است، به گونه ای که در هفته گذشته شاهد تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی آن هم در روزهایی که کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، در بندر چابهار بودیم.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به افزایش ترافیک دریایی، ارتقای امنیت حوضچه، آبراه و کانال های دسترسی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری یکی از اولویت‌های این اداره کل است.

ابراهیمی تصریح کرد: این مهم به عنوان یکی از تکالیف معاونت امور دریایی بندر چابهار، با نصب علائم کمک ناوبری و لایروبی به میزان دسترسی به عمق مطلوب به نحو احسن انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ترافیک دریایی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و هیأت همراه که به منظور بررسی همکاری های لجستیکی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت به تهران سفر کرده است از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در این سفر هیات تاجیک ضمن بازدید و آشنایی با امکانات و زیر ساخت های بندر چابهار، با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند.

در این نشست مشترک، عسکری نسب مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای چابهار که می تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالین اقتصادی کشور تاجیکستان در این بندر و همچنین واگذاری محوطه های پسکرانه جهت سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار