Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:46:36 GMT

ادامه کمک رسانی مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۴۹۴

یک استاد اخلاق و جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و اثرات مثبت آن اظهار کرد: بعد از آنکه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده از بحران کرونا تأکید کردند بلافاصله در شهرستان پردیس قرارگاه رزمایش تشکیل شد و همه مسئولان شهرستان پای کار آمدند و فرماندار، سپاه، شهرداری، شورا، گروه‌های جهادی و خیرین برای حمایت از خانوارهای ضعیف دست به دست هم دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در مرحله اول این رزمایش بیش از 4 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین اقشار ضعیف شهرستان پردیس توزیع شد و در مرحله دوم این رزمایش که هم‌اکنون در حال اجرا است و تا بعد از شب‌های قدر ادامه دارد می‌کوشیم بیش از 3 هزار بسته معیشتی دیگر بین این خانوارهای آسیب دیده از بحران کرونا توزیع کنیم.

حسینی افزود: کمک‌های نقدی هم بین هزار خانوار در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه توزیع شده است. ضمن اینکه در مرحله سوم هم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اجرایی خواهد شد که اکثر این کمک‌ها هم معیشتی است.

وی گفت: هنگام برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، مساجد سطح شهر را فعال کردیم و ضمن همراهی ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. همچنین از کارخانه‌های شهرستان پردیس و اطراف آن هم بازدید به عمل آمد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم و کمک بسیار خوبی هم از آنها جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه با اعلام یک شماره حساب واحد در یکی از بانک‌های پردیس تلاش شد مجرای واحدی برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مردمی و بسیجیان پردیس برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و توزیع سبدهای معیشتی در این رزمایش استفاده شد. این در حالی است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه پیش از بحران کرونا خیلی مورد استفاده قرار نگرفته بود و عملاً از این ظرفیت غافل بودیم؛ در حالیکه این موضوع  بخشی از فرهنگ ایران بوده و توصیه‌های دین هم همین است.

وی افزود: در خاطر مردم ایران دلسوزی‌ها و غمخواری‌ها و همراهی‌های زیادی در مناسبت‌های مختلف وجود دارد ولی بعد از بحران کرونا در حالی که مردم کشورهای مختلف دنیا به جان یکدیگر افتاده و حتی دولت‌ها اقلام بهداشتی یکدیگر را می‌ربودند اما  جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانست ضمن حمایت از اقشار ضعیف جامعه از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر هدایت‌های رهبری و مدیریت داهیانه ایشان در بحران کرونا نبود، چه بسا ما هم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

این جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزمایش همدلی مومنانه همدلی و کمک مؤمنانه بحران کرونا رزمایش مواسات اقشار ضعیف کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد

یک منبع مسئول در جنبش حماس اعلام کرد هیئت جنبش متبوعش پس از دو روز مذاکره قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک کرده است.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دور کنونی مذاکرات در قاهره پایان یافت و هیئت حماس امشب قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک می کند.

هیئت حماس پاسخ این جنبش به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا را به واسطه‌های مصری و قطری ارائه داده و بررسی‌های عمیقی در مورد آن انجام گرفته است.

حماس افزود: به شیوه‌ای کاملا مثبت و مسئولانه با این موضوع تعامل داشته و مصمم به دستیابی به توافقی است که خواسته‌های ملی فلسطینیان را برآورده کند و به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، افزایش کمک‌ها به غزه، آغاز عمران و بازسازی غزه و تحقق مبادله اسرا منتهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • بازیکنان آلومینیوم و پیکان در پایان بازی چه گفتند؟
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • خروج از بحران/ همه دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی والیبال آمدند
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی