Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلغارین میلیتری، «جورجت ماسباچر» سفیر آمریکا در لهستان به تازگی از انتقال زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا از آلمان به لهستان خبر داده است.

او در یک پیام توئیتری نوشت: اگر آلمان بخواهد توانایی هسته‌ای خود را کاهش دهد و ناتو را تضعیف کند شاید لهستان سهم عادلانه خود را پرداخت کند، خطرات را درک کرده و در جبهه شرقی ناتو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آمریکا در لهستان در حالی چنین اظهار نظری کرده است که آلمان خواستار خروج سلاح‌های هسته‌ای آمریکا که در این کشور مستقر هستند، شده است. او روز گذشته در یک نشست خبری مدعی شد زرادخانه‌های هسته‌ای روسیه تهدید اصلی برای اروپاست.

در همین حال، الکسی پوشکوف، سناتور روس پیشنهاد کرد سیاستمداران آمریکایی و لهستانی بحران ۱۹۶۲ کارائیب را به یاد بیاورند که طبق آن استقرار موشک‌های هسته‌ای روسیه در کوبا، یکی از وخیم‌ترین روابط بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق را در طول سال‌های جنگ سرد رقم زد.

پوشکوف گفت: به احتمال زیاد آن‌ها در مورد این رویداد نمی‌دانند یا آن را فراموش کرده‌اند. استقرار چنین سلاح‌هایی در لهستان، همان راهی است که به بحران ختم می‌شود.

سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از دهه ۱۹۵۰ در آلمان مستقر بودند. اخیرا آلمان اعلام کرده است دستکم ۲۰ بمب هسته‌ای بی ۶۱ متعلق به آمریکا را از کشورش خارج می‌کند. شمار کلاهک‌های هسته‌ای و زرادخانه‌های آمریکا که در اروپا مستقر هستند به ۷.۵ هزار مورد می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات هسته ای اتحادیه اروپا جنگ سرد هسته ای آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی