Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:10:51 GMT

میزان فروش سینماهای کشور در سال ۱۳۹۸ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۷۱۵

میزان فروش سینماهای کشور در سال ۱۳۹۸ اعلام شد

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان فروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی ،آمار فروش فیلم و سینماهای ایران در سال 1398 را از دو منظر سالن سینما و فیلم‌‌های سینمایی مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه فیلم‌هایی عید فطر اکران می‌شوند؟/ متقاضیان اکران آنلاین و فروش میلیاردی "خروج"نسخه ایتالیایی «صورت زخمی» ساخته می‌شود«تورنا 2» اولین فیلم کودک و نوجوان در سینما آنلاین

میزان کل فروش سینماهای کشور در سال 1398 معادل 2،993،437،467،000 ریال با متوسط بلیت 113،774 ریال و 26،310،384 نفر تماشاگر بوده است.

مطرب، متری شش و نیم، تگزاس2، رحمان 1400، شبی که ماه کامل شد، سرخپوست، چشم و گوش بسته، چهارانگشت، ما همه باهم هستیم و زیرنظر از جمله پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سال 1398 بودند.

پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در سال گذشته «مطرب» ساخته مصطفی کیایی بود که به فروشی معادل 385،458،000،000 ریال دست پیدا کرد.

همچنین پردیس‌های کوروش، آزادی، ایران مال، باغ کتاب، هویزه مشهد، مگامال، اطلس، چارسو، هنر شهر آفتاب شیراز و ملت از جمله سینماهای پرفروش و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، مازندران، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان و همدان نیز 10 استان برتر از نظر جذب تماشاگر به سینما در سال گذشته بودند.

استان تهران با حدود 13،267،637 نفر جمعیت دارای 66 سینما با 199 سالن و ظرفیت 43،232 صندلی در سال 1398 به فروش 1،720،369،750،739 ریال دست پیدا کرد.

اطلاعات ارائه شده بر اساس سینماهای متصل به سیستم مکانیزه فروش «سینماشهر» است.

سالنامه آمار فروش فیلم و سینمای ایران در سال1398

انتهای پیام/ R1544/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سینما ویروس کرونا سینما سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت