Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:22:47 GMT

برخورد قاطع قوه قضاییه با خرید و فروش نوزاد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۸۲۵

برخورد قاطع قوه قضاییه با خرید و فروش نوزاد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خرید و فروش نوزاد، اظهار کرد: موضوع فرزندخواندگی از موضوعات مهم است و همه دولت‌ها نظارت خاصی بر این موضوع دارند.

وی با بیان اینکه وقتی کودک وارد خانواده‌ای می‌شود، باید آن خانواده صلاحیت لازم در هر زمینه‌ای را داشته باشد، افزود: خانواده‌ای که کودکی را به عنوان فرزند خوانده می‌پذیرند، نباید اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند، همچنین از لحاظ مالی باید شرایط مناسبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید با اشاره به اینکه قانون سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی نسبت به سال ۵۳ مترقی‌تر شده و امکان فرزندخواندگی را بیشتر کرده است، تصریح کرد: طبق آمارهای سازمان بهزیستی سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد تعداد کودکانی که به فرزندخواندگی رفته اند بیشتر شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون جدید فرزندخواندگی که در سال ۹۳ تصویب شد و آیین نامه آن هم در سال ۹۴ به تصویب دولت رسید، خانواده‌ای که خودشان هم فرزند دارند می‌توانند کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند و همچنین یکی دیگر از قوانین جدید آن است که اگر کودکی پدر یا مادر داشته باشد و عدم صلاحیت خانواده از طرف قاضی تأیید شود قاضی می‌تواند خانواده را سلب حضانت کند.

وی با بیان اینکه پیش از این فقط تا سن  ۱۲ سالگی امکان فرزندخواندگی بود، ادامه داد: در قانون جدید تا ۱۶ سالگی این امکان وجود دارد که کودکان توسط خانواده‌ها پذیرش شوند.

فرید اضافه کرد: استقبال مردم هم از این تغییرات زیاد بود در سال گذشته ۱۶۰ کودک دارای بیماری خاص به فرزندخواندگی پذیرفته شدند و ۱۳۰ کودک دختر هم توسط خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال به فرزندخواندگی گرفته شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آگهی های فروش کودکان، بیان کرد: اخیرا اخباری مبنی بر فروش نوزاد مطرح شده است و باید گفت که این کار غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. جلسات متعدد با پلیس فتا و قوه قضاییه داشتیم تا برخورد لازم با خرید و فروش نوزاد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به خرید کودک می‌کردند صلاحیت لازم را برای فرزندخواندگی نداشتند، به همین دلیل دست به چنین کاری زدند، ادامه داد: وقتی فرآیند فرزندخواندگی را در کشور‌های خارجی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که شرایط خیلی سفت و سختی را برای این اقدام در نظر گرفته‌اند.

فرید گفت: بیشتر بررسی‌های ما پیش از ورود کودک به خانواده متقاضی فرزندخواندگی انجام می‌شود که آن هم به این دلیل است که اگر خانواده‌ای صلاحیت پذیرش فرزند خوانده را نداشته باشد، قبل از تحویل کودک به آن‌ها از وارد شدن آسیب روحی به او جلوگیری کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اگر آگهی‌های فروش کودکان را در فضایی ببینیم نه تنها این موارد را به پلیس فتا گزارش می‌کنیم، بلکه از طریق دادستانی ورود می‌کنیم. حال اگر خانواده‌‌ای نسبت به خرید نوزاد اقدام کرده باشند، مرتکب جرم شدند و اگر فردی واسطه این خرید و فروش باشد جرمش بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه جرم خرید و فروش کودک جرم قاچاق کودک به شمار می‌رود، اضافه کرد: مجازات سختی در انتظار این افراد است، همچنین از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت مواجهه با چنین مواردی، موضوع را به دادستانی و یا سازمان بهزیستی اعلام کنند، چراکه ممکن است این کودکان برای کار‌های غیر اخلاقی، تکدی گری و فروش مواد مخدر خریداری شوند و حتی ممکن است اعضای بدن این کودکان نیز به فروش برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فروش نوزاد سازمان بهزیستی فرزندخواندگی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خرید و فروش خانواده ای فروش نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت

رئیس پلیس آگاهی فراجا تاکید کرد که ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم پلیس آگاهی فراجا در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری در اولین جلسه شور عملیاتی که با حضور معاونان و روسای پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، گفت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا باید بر مبنای اولویت‌ها ترسیم شود که در همین راستا ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت جزو اولویت‌های مهم است.

وی دقت در موضوع معماری فراجای آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستورکار قرار بگیرد. پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه و همچنین ارتقاء توان عملیاتی در کشف جرایم نیز باید در دستورکار باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است بسیار بااهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملا علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه‌ریزی های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید براینکه موضوع هوشمندسازی باید به صورت فوق العاده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گیرد، گفت:‌ انضباط باید در دستورکار قرار گیرد به طوری‌که همه فعالیت‌ها برمبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملا دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص برای انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری