Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@10:03:16 GMT

تاکید دوباره بر احداث آرامستان جدید در محدوده جمکران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۱۵۷

تاکید دوباره بر احداث آرامستان جدید در محدوده جمکران

ایسنا/قم معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: در صورت ایجاد این آرامستان متوسط دسترسی به آرامستان‌های دیگر حداکثر دوازده کیلومتر خواهد بود.

غلامرضا جانقربان شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: با ایجاد محدودیت آرامستان‌های داخل شهر، ضرورت ایجاد آرامستانی در محدوده شهر به وجود آمد و در سال 92 دو محدوده 147 هکتاری و 246 برای احداث آرامستان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانقربان با بیان علت‌های وجودی تعدد آرامستان در شهرهای بزرگ عنوان کرد: الگوی تک آرامستانی در کلان‌شهرها منسوخ‌ شده و تعدد آرامستان‌ها می‌تواند عدم توازن، دسترسی به مناطق مختلف، آلودگی‌های زیست محیطی، تطابق با معماری ایرانی اسلامی و بحران‌های فراگیر را سامان بدهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بررسی وضعیت موجود شهر قم به لحاظ وجود آرامستان را موردبررسی قرارداد و گفت: تقریباً در هر محله‌ای آرامستان محلی مثل وادی‌السلام و دارالسلام در داخل شهر وجود دارد همچنین یک آرامستان شهری به نام قم نو داریم.

وی با بیان اینکه محدوده مجاورت مسجد مقدس جمکران بالاترین امتیاز برای احداث آرامستان دارد، عنوان کرد: در صورت ایجاد این آرامستان متوسط دسترسی به آرامستان های دیگر حداکثر دوازده کیلومتر خواهد بود. محدوده 147.5 هکتاری قابلیت تبدیل به آرامستان را دارد. قم به 440 هکتار فضای آرامستانی جدید به‌تناسب اختصاص 5 مترمربع به هر فرد متوفی تا افق 1450 نیاز دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه احداث این آرامستان مشکلات ترافیکی را برطرف می‌کند، گفت: نزدیک به 100 هکتار از این محدوده به پارک تبدیل خواهد شد و مشکل فضای سبز در این منطقه نخواهیم داشت.  در سال 96 جلسات متعددی را شهرداری با تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار و مقرر شده بود که برای این پروژه طرح ارائه دهند اما با گذشت دو سال از این پروژه هیچ طرحی ارائه نشده است. 180 هکتار پیرامون این مسجد طرح توسعه‌ای دیده‌ شده که شامل طرح‌های مختلف می‌شود اما با گذشت دو سال هنوز از سوی مسجد طرحی ارائه نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسجد جمكران آرامستان مسجد مقدس جمکران احداث آرامستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس باغ رضوان اظهار کرد: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

وی افزود: در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان غیر از وظایف ذاتی، شش محور و هدف را ترسیم کردیم و پروژه‌هایی برای آن تعریف کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: رتبه نخست انجام امور واجبات شرعی را کسب کردیم و در این راستا نامه‌ای نیز از سوی مقام معظم رهبری دریافت کردیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751331

دیگر خبرها

  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • چیزی به‌نام دلالی قبر در اصفهان نداریم
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی