Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث مجتمع گلخانه‌ای پوزه سفید کاکان از مدت‌ها در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد گرد فراموشی بر صورت این طرح جا خوش کرده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، احداث و راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای پوزه سفید کاکان از توابع شهرستان بویراحمد از مدت‌ها قبل در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد گرد فراموشی بر صورت این طرح اقتصادی که بدون شک در تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» می‌تواند موثر باشد، جا خوش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتمع گلخانه‌ای پوزه سفید کاکان شهرستان بویراحمد در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در سطح 15 هکتار و با 24 واحد تولیدی در فاصله 20 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد که ضمن ایجاد اشتغال و افزایش تولید محصولات ارگانیک در واحد سطح زمینه صادرات محصولات با کیفیت را مهیا و سبب ارز آوری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان پیشرفت عملیاتی پروژه مجتمع گلخانه‌ای پوزه سفید کاکان را 5 درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه سال گذشته و با پیش بینی مدت زمان یک سال برای اتمام، آغاز شد.

گلخانه‌های استان مرکزی به دنبال شیوع کرونا خسارت 760 میلیارد ریالی را متحمل شدندکِشت گلخانه‌ای در آران و بیدگل ترویج یابد؛ لزوم تغییر الگوی کِشت کشاورزانتهران| افزایش 50 هکتاری گلخانه‌های شهرستان ری پشتوانه تحقق «جهش تولید» است

الیاس تاج الدینی افزود: این طرح اقتصادی برای 120 نفر در دوران بهره برداری ایجاد اشتغال کرده و میزان افزایش تولید سالانه دو هزار و 400 تن دارد و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره برداری 144 میلیارد ریال است.

وی با تشریح نحوه تامین مالی پروژه مجتمع گلخانه‌ای پوزه سفید کاکان با هدف تحقق جهش تولید، ادامه داد: اجرا و تکمیل این طرح نیازمند 405 هزار میلیون ریال بوده که می‌توان 360 هزار میلون ریال آن را از طریق سرمایه گذاری خصوصی با تسهیلات بانکی تبصره 18 و 45 هزار میلیون ریال آن از طریق اعتبارات بودجه استانی تامین شود.

تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: شناسایی اراضی منابع ملی در کمیسیون استعداد یابی و واگذاری اراضی برای عملیات اجرای زیرساخت از جمله عملیات انجام شده برای اجرا بوده و کارهای دیگری شامل اجرای شبکه داخلی برق، اجرای شبکه داخلی گاز و نصب علمک، احداث مخزن ذخیره آب و تجهیز چاه، دیوارکشی پیرامون مجتمع، تسطیح و اجرای شبکه معابر، جدولگذاری و احداث ساختمان نگهبانی باقی مانده است.

انتهای پیام/541/ی

 

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری کهگیلویه و بویراحمد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزایش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر در روز، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده تنها در سال گذشته، ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد