Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه «لو فیگارو» فرانسه، صدها تن‌ از جلیقه‌زردها با برپایی تظاهرات در این کشور، از ممنوعیت‌های کرونایی سرپیچی کردند. آنها جلیقه از «نانت» تا «مون‌پلیه» در گروه‌های پراکنده‌ در برابر حضور نیروهای پلیس اقدام به تجمع کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها جلیقه‌زرد در نخستین شنبه پس از خروج از قرنطینه، ممنوعیت‌ها را نادیده گرفتند که با تذکر پلیس مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری تجمع‌های بیش از ۱۰ نفر مشمول مجازات است.

در شهرهای «تولوز» و «نانت» که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد، چند صد جلیقه‌زرد در حضور نیروهای پلیس گروه‌های پراکنده کوچکی تشکیل دادند. در «بوردو» نیز حدود ۵۰ نفز از تظاهرکنندگان به خیابان آمدند.

در مونپلیه، حدود ۳۵۰ نفر از جلیقه‌زردها در «پلس دو کمدی» - Place de la Comédie  گرد آمدند و به سرعت از سوی نیروهای پلیس محاصره شدند.

نیروهای پلیس با باتوم به این گروه‌ها حمله کردند که براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در میان جمعیت یک زن از ناحیه سر مجروح شد.
 
۳۰۰ جلیقه‌زرد عمدتا با صورت‌های ماسک زده در منطقه «رون» در لیون حضور داشتند. تظاهرکنندگان از جمله بسیاری از جوانان که لباس سیاه بر تن داشتند نتوانستند از سکوها به سمت میدان «بلکور» که توسط نیروهای پلیس و ژاندارم محاصره شده بود بالا بروند.

 در «سن نزر» نیز حدود ۱۳۰ جلیقه‌زرد و چهره‌های چپ افراطی تجمع کرده بودند که تقریبا" نیمی از آنها به دلیل رعایت نکردن ممنوعیت‌ها از سوی پلیس جریمه شدند.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه در واکنش به این تظاهرات گفت: در این دوره که لازم است بهبود وضعیت اقتصادی و نوعی آزادی را برای هموطنان فراهم کنیم، آنهایی که می‌خواهند مانع از کسب‌وکار شوند بدانند که اکنون زمان اعتراض‌ نیست.

جلیقه‌زردها آخرین بار در  ۱۴ مارس(۲۵اسفند ۹۸) اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی کرده بودند که در جریان آن پلیس تعدادی از آنها را بازداشت کرد.

هزاران نیروی امنیتی فرانسوی در این روز  در مرکز پاریس مستقر شدند تا معترضان ضد دولتی موسوم به جلیقه‌زردها را که بی‌توجه به ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها به‌دلیل شیوع کرونا در این شهر تظاهرات کردند، پراکنده کنند.

جنبش جلیقه‌زردها از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان ۹۷) در اعتراض به افزایش بهای سوخت شکل گرفت و بعدها به قیامی علیه دولت مکرون تبدیل شد.

معترضان فرانسوی پیش از تظاهرات روز گذشته،  شبانگاه ۲۱ مارس(دوم فروردین) در میان محدودیت‌های اجتماعی الیزه برای مهار کرونا، دست به ماهی‌تابه شدند.

آنها از پنجره‌های خانه‌هایشان ماهی‌تابه به دست شده و با کوبیدن روی آنها اعتراض خود را اعلام کردند.

۲۰۲۳

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه ویروس کرونا فرانسه نیروهای پلیس جلیقه زردها ممنوعیت ها جلیقه زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • جلیقه ضدگلوله بایرن آماده برای متوقف کردن رئال!‏
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید