Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی 24 ساعت گذشته، نیروهای الحشد الشعبی چندین عملیات امنیتی علیه داعش را در چند استان عراقی کلید زدند و موفقیت‌هایی را برای خود ثبت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تحرکات مشکوک بقایای داعش در برخی استانهای عراقی و انتشار اسناد و گزارش‌هایی از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال شماری از سرکرده‌ها و عناصر این گروه تروریستی از سوریه به عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق طی 24 ساعت گذشته چندین عملیات امنیتی و نظامی را در چند استان پرخطر عراق انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله موشکی الحشد الشعبی به تجمع عناصر داعش در شمال سامراء

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در سامراء، امروز(یک‌شنبه - 17 می) از هدف قرار دادن یکی از مکان‌های فعالیت‌ مخفیانه عناصر داعش در منطقه «حویجه جلوب» در شمال شهر سامراء خبر داد.

 

 

در بیانیه این فرماندهی آمده است: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی تیپ ۳۱۳ الحشد الشعبی، چندین چادر استتار شده داعش در منطقه حویجه جلوب شناسایی شد. عناصر داعش از این مخفی‌گاه‌ها برای سازماندهی و اجرای حملات تروریستی در شمال شهر سامراء استفاده می‌کردند. تمامی این مخفی‌گاه‌ها با موشک‌های ۱۰۷ از سوی نیروهای پشتیبانی الحشد هدف قرار گرفتند و کاملا نابود شدند.

کشف یکی دیگر از مخفی‌گاه‌های داعش در جنوب سامراء

نیروهای الحشد الشعبی، همچنین یک مخفی‌گاه دیگر داعش را در جنوب شهر سامراء واقع در استان صلاح‌الدین شناسایی کردند و تسلیحات پنهان شده در این مخفی‌گاه را توقیف کردند.

بر اساس بیانیه این سازمان که در پایگاه اطلاع‌رسانی «الحشد الشعبی» منتشر شد، نیرویی از تیپ 41 الحشد الشعبی، امروز یکی از مخفی‌گاه‌های داعش را در منطقه «المزاریع» از توابع ناحیه «یثرب» در جنوب سامراء را شناسایی کرد که یک انبار تسلیحاتی برای تروریست‌ها به شمار می‌رفت.

بنا بر این گزارش، این انبار حاوی خمپاره‌های 60 میلی‌متری برای RPG 7، دوربین‌های شکاری و خشاب‌های کلاشینکوف و ... بود که همگی توقیف شدند.

سرنگونی یک پهپاد داعش در خانقین

نیروهای الحشد الشعبی عراق، همچنین موفق شدند تلاش عناصر داعش در شهرستان «خانقین» واقع در استان دیالی ر ا ناکام گذارند و یک فروند پهپاد متعلق به این گروه تروریستی را منهدم کنند.

 

بر اساس بیانیه سازمان الحشد الشعبی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتسشر شد، یک نیرو از تیپ 23 سازمان الحشد الشعبی، عملیات نفوذ تروریست‌های داعش در روستای «علی السعدون» در شهرستان خانقین را ناکام گذاشتند و دشمن را به فرار واداشتند.
در این بیانیه آمده است که این نیرو همچنین یک پهپاد داعش را که در این عملیات نفوذ از آن بهره می‌برد، ساقط کرد.

عملیات امنیتی ویژه الحشد الشعبی در خانقین

نیروهای الحشد الشعبی همچنین در ی افزایش میزان حملات تروریستی در شهرستان خانقین واقع در استان دیالی، یک عملیات امنیتی ویژه برای تعقیب عناصر داعش و تامین امنیت این شهرستان آغاز کردند و نیروهای تیپ چهارم الحشد الشعبی از امروز این عملیات را کلید زدند.


آغاز عملیات «اسود الجزیره» در سه استان عراقی

گروه رسانه‌ای امنیتی عراق از آغاز عملیات نظامی در سه استان این کشور تا مرزهای مشترک با سوریه برای تعقیب عناصر داعش خبر داد.

در بیانیه این گروه آمده است: تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق، از صبح امروز عملیات «اسود الجزیره» برای تفتیش صحرای الجزیره در شمال استان الانبار و جنوب استان نینوی و غرب استان صلاح‌الدین آغاز شد و این عملیات تا مرزهای بین‌المللی با جمهوری عربی سوریه ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، این عملیات شامل «وادی الثرثار»، «مطار جنیف»، «سنیسله»، »جبل المنایف سحول راوه»، «الشعبانی»، «طریفاوی»، «وادی العجیج» و «تلول الطیارات» می‌شود و نیروهای فرماندهی‌های عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوی، الحشد الشعبی و الحشد العشائری در آن مشارکت دارند و در 11 محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است.

هدف از این عملیات، تامین و تقویت امنیتی در این مناطق و تعقیب عناصر داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش الحشد الشعبی عراق حملات تروریستی نیروهای الحشد الشعبی عملیات امنیتی مخفی گاه ها عناصر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی در دریای مدیترانه و هر جای دیگری که در تیررس این نیروها باشد، خبر داده و اعلام کرد که زمان اجرای این مرحله از همان لحظه صدور این بیانیه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن تحولات نبرد در نوار غزه از جمله تداوم تجاوزات اسرائیل و آمریکا و آمادگی برای انجام عملیات تهاجمی نظامی با هدف قرار دادن منطقه رفح را دنبال می کند که در آن دشمن قصد دارد برگ برنده اسرا را بدون آتش بس دائمی از دست مقاومت خارج کند.

کد خبر 6095862

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • وزیر جنگ اسرائیل: مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد