Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:31:24 GMT

کرونا طراحی گوشی‌های هوشمند را متحول می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۴۴۵

کرونا طراحی گوشی‌های هوشمند را متحول می‌کند

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شیوع گسترده ویروس کرونا موجب تغییر و تحولات عظیمی در طراحی و توسعه گوشی های هوشمند خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان بهداشت جهانی و مقامات وزارت بهداشت در کشورهای مختلف جهان از شهروندان موکداً درخواست کرده اند که در خصوص شست‌وشوی مکرر ۱۰ ساله خود با آب و صابون و ضدعفونی تمامی سطوح محیط پیرامون خود سهل انگاری نکنند تا بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری خطرناک و مرگبار در جهان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از وسایلی که تقریبا تمامی شهروندان در سراسر جهان با آن به صورت مکرر در ارتباط نزدیک هستند، گوشی موبایل است که از آن در طول روز استفاده می کنند. تمیز و ضدعفونی کردن گوشی های موبایل بدون شک یکی از مهمترین کارهایی است که افراد این روزها باید به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا انجام دهند.

کارشناسان بهداشتی و پزشکان از تمامی کاربران گوشی‌های موبایل درخواست کرده اند که بعد از هر بار تماس با اجسام و اشیای مختلف پیرامون محل زندگی و کار باید گوشی خود را به غذا دعوت می‌کنند تا احتمال انتقال ویروس از طریق آن به صفر برسد.

لزوم و ضرورت ضدعفونی کردن گوشی های موبایل از آن جهت است که طبق تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته هر فرد به طور متوسط حداقل روزی ۷۶ بار به گوشی خود دست می زنند و اعلان های آن را چک میکند.

حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا و بحران و چالش های به وجود آمده ناشی از آن موجب خواهد شد که در صنعت موبایل و طراحی سخت افزارهای بکار رفته در گوشی های هوشمند تغییر و تحولات عظیمی شکل بگیرد به گونه‌ای که نمایشگر، حسگر اثر انگشت،  لنز دوربین و سایر سطوح گوشی‌های هوشمند که تقریباً از حساسیت بالایی برخوردار هستند، از تماس مکرر با مواد ضدعفونی کننده مانند الکل و آب و صابون آسیب نبینند و کاربران را با مشکل مواجه نکنند.

در واقع آنها بر این باورند که آینده صنعت موبایل به سمت و سویی پیش خواهد رفت که تمامی سطوح مختلف گوشی‌های هوشمند به گونه ای طراحی می شوند تا در برابر مواد ضدعفونی‌کننده تاب و توان و مقاومت بالاتری داشته باشند.

در چند ماه گذشته آمار تعمیر سخت افزاری گوشی های هوشمند در سراسر جهان به علت تماس مستقیم الکل های قوی و مواد شوینده با نمایشگر گوشی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و کاربران موبایل را بیش از پیش با پرداخت هزینه های گزاف و نگرانی های ناشی از آن مواجه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس موبايل گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد گفت: آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم سفاک و اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد و ده‌ها هزار انسان بی‌گناه که عموم آن‌ها کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونیست آغاز شده و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی‌خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد اضافه کرد: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان‌دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار و وحشی صفت این رژیم برده‌اند.

امیری بیان کرد: دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بوده‌ایم که این جوشش جوانان نشانگر این بوده که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا با برخورد، سرکوب و دستگیری گسترده اساتید و دانشجویان توسط مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان که نام دموکراسی را یدک می‌کشند، مواجه شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد تصریح کرد: نفوذ جنبش‌های دانشگاهی در آمریکا و اروپا در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به‌سرعت در حال گسترش است، اساتید و دانشجویان در این جنبش جهانی دانشگاهی و بشردوستانه در دفاع از کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند تا عاملان جنایت در غزه را وادار به پایان نسل‌کشی و جنگ در غزه کنند و همچنین این جنبش‌های دانشگاهی خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی هستند.

امیری اظهار کرد: این دانشگاه نیز همگام با سایر دانشگاه‌های کشورمان ضمن اعلام حمایت و همراهی خود از حرکت جنبش دانشگاهی، انسان دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، هرگونه سرکوب خشونت‌آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امید است در پرتو این بیداری جهانی و وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار، سفاک و وحشی صفت صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی و ستم در جهان و حرکت در مسیر تعالیم و معرفت الهی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است