Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن به صورت ضمنی به ناتوانی این دولت در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان نظامی و غیرنظامی خود اشاره کرد و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) را مسؤول این امر دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، معمر الإریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن عنوان کرد، کودتای شورای انتقالی جنوب یمن در عدن، پایتخت موقت بر تعهدات دولت در قبال شهروندان تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه کودتای شورای انتقالی و به تعطیلی کشاندن دستگاه‌های دولتی و غارت درآمدهای دولتی بر توانایی دولت و بانک مرکزی یمن جهت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان (غیرنظامی و نظامی) و انجام تعهدات در قبال تمامی شهروندان و رویارویی با ویروس کرونا تاثیر می‌گذارد.

الإریانی شورای انتقالی را کاملا مسؤول پیامدهای اوضاع اقتصادی دشواری دانست که به دولت (مستعفی) اجازه انجام تعهدات خود در قبال شهروندان را نمی‌دهد و همچنین تاثیرات خطرناکی بر اقتصاد ملی و وضعیت معیشتی شهروندان در سایه شیوع کرونا و نابسامانی مکانیزم‌های درمانی و وضعیت خدمات‌رسانی برجای می‌گذارد، چراکه شورای انتقالی در مسیر فعالیت دولت و انجام ماموریت‌های قانونی‌اش سنگ اندازی می‌کند.

از سوی دیگر، درگیری‌ها در روز شنبه میان نیروهای دولتی مستعفی یمن و جدایی طلبان جنوب این کشور برای ششمین روز متوالی در استان ابین ادامه داشت که منجر به کشته شدن ۱۴ نیرو از دو طرف شد.

منابع گفتند، نیروهای جدایی طلب وابسته به شورای انتقالی جنوب حمله نیروهای دولت مستعفی که با هدف کنترل بر زنجبار (از مهم‌ترین شهرهای استان أبین) انجام شد، دفع کردند.

خبرگزاری فرانسه از یک مسؤول نظامی دولتی که نخواست نامش فاش شود، نقل کرد که ۱۴ تن از جمله ۱۰ سرباز از نیروهای دولت مستعفی در روز شنبه کشته شدند.

یک منبع نظامی جدایی طلب نیز این آمار را تایید کرد و گفت که ۴۰ سرباز دولتی از جمله سیف القفیش، فرمانده تیپ ۱۱۵ به اسارت گرفته شدند و سلاح‌های این تیپ و خودروهای نظامی آن تحت کنترل درآمد.

طی روزهای اخیر درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات در جنوب یمن شدت گرفته است.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در تماس تلفنی با فرج البحسینی، استاندار حضرموت خواهان افزایش بیداری نظامی در استان حضرموت در جنوب شرق یمن شد.

هادی گفت که باید هوشیاری نظامی در حضرموت برای کوتاه کردن دست رادیکالیسم و "تروریسم" و هر گونه اقدام خارج از دولت و نهادهایش بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی شورای انتقالی نیروهای دولت دولت مستعفی مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید دشمن برای این موضوع نقشه کشیده و درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم بیان کرد:
معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت بااهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال