Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:12:59 GMT

مسئولین حمایت کنند تا «جهش تولید» در حد شعار باقی نماند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۶۰۵

مسئولین حمایت کنند تا «جهش تولید» در حد شعار باقی نماند

ایسنا/قزوین رئیس هیئت مدیره یک واحد تولیدی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلات متعددی از جمله خرید و تأمین مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: مسئولین می‌توانند با تسهیلات بلند مدت به تولیدکنندگان کمک کنند تا جهش تولید در حد شعار نماند و در واقعیت اجرایی شود.

فرزانه عادلی، رئیس هیئت مدیره یک شرکت تولیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این شرکت صنایع چاپ و بسته‌بندی عماد گستر از سال ۸۳ با چاپ بر روی بسته‌بندی کالا با تولید انواع لیبل‌های پشت چسب‌دار و فویل‌های آلومینومی دارویی و غذایی وارد عرصه تولید شد و در حال حاضر حدود ۳۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از تولیدکنندگان به دلیل شیوع کرونا نیروهای خود را تعدیل کردند.پرداخت حقوق کارگران همیشه در اولویت این واحد تولیدی بوده است حتی اگر قرض کنیم حقوق کارگر را پرداخت می‌کنیم چون معتقدیم به حرکت درآمدن چرخ واحد را مدیون آنان هستیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع چاپ و بسته‌بندی عماد گستر با اشاره به اینکه مواد اولیه این شرکت وارداتی است و مشابه داخلی ندارد، عنوان کرد: تحریم بر روی قیمت و تولید این شرکت تأثیر داشت ولی به تولید ادامه دادیم؛ متأسفانه در برهه زمانی خاصی تنها به تعدادی از تولیدکنندگان ارز نیمایی اختصاص یافت که این امر منجر به اختلاف قیمت بین محصولات تولیدی شرکت‌ها شد. مسئولین در حمایت از تولیدکنندگان طبقه‌بندی نداشته باشند چراکه این امر رقابت را برای دیگر شرکت‌ها دشوار می‌کند.

وی بیان کرد: در پی شیوع کرونا شرکت ما خط مقدم کرونا بود چراکه لیبل محلوهای ضدعفونی‌کننده‌ها را تولید می‌کردیم. البته لازم به ذکر است که بگویم به دلیل شیوع کرونا آلومینیوم‌هایی که از چین وارد می‌شد در کشور مبدا قرنطینه شده و هنوز وارد کشور نشده است؛ در حال حاضر مواد اولیه ما در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک برای تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه شویم و نتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.

عادلی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلات متعددی از جمله خرید و تأمین مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: اکثر فشار تولید روی دوش تولیدکنندگان است، مسئولین هر چه فشار را بکاهند راحت‌تر می توانیم جلو برویم؛ اگر دولت با تولیدکنندگان همراه باشد و هوای آنان را داشته باشد می‌توانیم شاهد جهش تولید باشیم.

بدون نیازسنجی مجوز تولید ارائه نشود

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید در اعطای مجوزها دقت داشته باشند تا تولیدکنندگان به صورت تخصصی وارد عرصه تولید شوند و بدون نیازسنجی مجوز ارائه نشود؛ افزود: بهترین کمکی که دولت می‌تواند به واحدهای تولیدی داشته باشد در اختیار قرار دادن پشتوانه مالی به آنان است چون  شرکت‌ها برای تأمین مواد اولیه نقد خرید می‌کنند و اکنون با افزایش قیمت دلار در نقدینگی با مشکل مواجه شدیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده گسترش واحد و افزودن خطوط تولید جدید را برای سال جای در دستور کار داریم که همه این اقدامات به جهش تولید کمک خواهد کرد ولی تحقق این امر مستلزم همکاری مسئولین با تولیدکنندگان است. مسئولین می‌توانند با تسهیلات بلند مدت به تولیدکنندگان کمک کنند تا جهش تولید در حد شعار نماند و در واقعیت اجرایی شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های تولید افزایش یابد روی هر دستگاه سه نفر مشغول به کار خواهند شد. اگر دولت همکاری لازم را داشته باشد می‌توانیم تعهد کنیم تولید این واحد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

عادلی با اشاره به اینکه این  واحد تولیدی به کشورهای عراق و عربی حاشیه خلیج فارس صادرات دارد، افزود: در پی شیوع کرونا مدتی مرزهای صادراتی بسته بود و میزان صادرات این واحد کاهش پیدا کرد؛ البته باید بگویم که افزایش قیمت نیز باعث شد تا نتوانیم با دیگر کشورهای همسایه رقابت کنیم.

این تولیدکننده در پایان یادآور شد: از مسئولین خواهش می‌کنم شعار امسال در حد حرف باقی نماند و پشتیبان تولیدکنندگان باشند و همه دست به دست هم دهیم تا چرخه صنعت به حرکت درآید و افراد بیشتری مشغول به کار شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولیدکننده سال جهش تولید صادرات تأمین مواد اولیه رئیس هیئت مدیره واحد تولیدی شیوع کرونا جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل