Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@02:54:45 GMT

اتصال ۷۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۱۹۱

اتصال ۷۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مصطفی بهی بیان کرد: امروز اینترنت پرسرعت روستای سیدان شهرستان درمیان به نمایندگی از ۷۶ روستای استان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، آیین بهره‌برداری از دسترسی بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات با همراهی ویدئو کنفرانسی معاون اول رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در روستای سیدان از توابع شهرستان مرزی درمیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای این پروژه در استان ۴۶ سایت با هزینه‌کرد ۲۱ میلیارد و ۹۵۴ میلیون تومان احداث شده است.

مصطفی بهی افزود: این پروژه با همکاری شرکت ارتباطات سیار اجرا شده است و با افتتاح آن بیش از پنج هزار خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: امروز اینترنت پرسرعت روستای سیدان شهرستان درمیان به نمایندگی از ۷۶ روستای استان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: برای اتصال این روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی جمعیت برخوردار روستای سیدان را ۹۷ خانوار شامل ۳۲۴ نفر ذکر کرد و گفت: سایت این روستا به فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول مجهز شده است.

بهی اظهار داشت: با اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۶۵۰ روستای استان به این شبکه متصل شده‌اند.

وی گفت: تا پایان امسال ۱۴۰ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و با این احتساب تا پایان امسال بیش از ۷۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

افتتاح این پروژه‌ها از وعده‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر بهمن ماه سال گذشته به خراسان جنوبی بود که امروز محقق شد.

مراسم روز جهانی ارتباطات امروز (یکشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر ارتباطات و بیش از ۸۰۰ نفر از مسوولان، فعالان و خبرنگاران کشور در تهران برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات روستای سیدان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه گفت: در خصوص انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، تعداد ۶ پایان نامه شامل ۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و یک رساله دکتری مورد حمایت قرار گرفت.


ابوالفضل اکبرپور افزود: براساس این تفاهم نامه، مبلغ مورد حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد ۲۴۰ میلیون ریال و رساله‌های دکتری ۷۲۰ میلیون ریال است.


در سال گذشته نیز تعداد ۵ پایان نامه‌ی این دانشگاه، مورد حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران قرار گرفته بود.

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند