Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فایننشال تایمز نوشت: کارشناسان هشدار دادند، نیرو‌های زبده عملیات ویژه آمریکا از آمادگی لازم برای جنگ فن‌آوری با چین و روسیه برخوردار نیستند. این در حالی است که دولت دونالد ترامپ تمرکز خود را از جنگ با تروریسم به سمت نبرد با رقبای ژئوپولیتیک سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، بخش عملیات ویژه که به فعالیت برای رفع موانع و از بین بردن اهداف با ارزش بالا می‌پردازد، ۷۰ هزار نیرو دارد و هزینه آن در سال بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار می‌شود. این بخش مسئولیت بیشتر عملیات جنگ با تروریسم را برعهده داشته است. اما مشخص نیست در عملیات پنتاگون برای استقرار مجدد نیرو در مناطق مختلف، از افغانستان گرفته تا منطقه (اقیانوس) هند- آرام به منظور مقابله با بلندپروازی‌های منطقه‌ای چین، این بخش چه نقشی ایفا خواهد کرد.

ژنرال ریچارد کلارک، فرمانده ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، این هفته در یک کنفرانس صنعتی گفت که آمریکا باید برای رقابت کردن و غلبه یافتن بر چین و روسیه به توانایی‌های جدیدی دست یابد. وی افزود ستاد فرماندهی عملیاتی ویژه آمریکا باید مهارت‌های سایبری خود را افزایش دهد و بیشتر از ماموریت‌های کشتار و تسخیر که ویژگی اصلی عملیاتش در افغانستان پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود، بر مبارزه برای نفوذ تمرکز کند.

جنگجویان ستاد فرماندهی عملیاتی ویژه آمریکا شامل یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، کلاه سبز‌های ارتش و تفنگداران دریایی می‌شوند. مقامات دفاعی می‌گویند چین به منظور استفاده از آسیب‌پذیری‌های آمریکا هزینه‌ها و تحقیقات نظامی خود را افزایش داده و این در حالی است که روسیه در جنگ سوریه، فن‌آوری‌های جدیدی را به آزمایش گذاشته است.

ژنرال مایکل مک گایر، مدیر بخش توسعه جنگی ستاد فرماندهی عملیاتی ویژه آمریکا، در کنفرانس سالانه صنعت عملیات ویژه گفت: احتمالا ما خیلی عقب‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، هستیم. به علت شیوع ویروس کرونا این همایش برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار شد.

وی در گفتگو درباره تهدید‌های جدید با استناد به فرسایش برتری‌های نظامی سنتی آمریکا در عرصه آسمان، فضا و ارتباطات، افزود: تحولات سریع‌تر از آنچه ما انتظار داشتیم، روی داد.

ژنرال مک گایر در بحث جنگ مالی آمریکا و چین بر آسیب پذیری‌های آمریکا در زمینه امنیت سایبری و تاکتیک‌های قدرت نرم که دشمنان آمریکا از آن‌ها استفاده می‌کنند، تاکید کرد. وی پیشنهاد کرد آمریکا به جای حمله بر دفاع تمرکز کند.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: در حالی که برخی تحلیلگران نظامی معتقدند نیرو‌های عملیات ویژه باید بیشتر به ایفای نقش حمایتی بپردازد و عملیات روانی خود را گسترش دهد، دیگران خواستار توسعه سریعتر سلاح‌های جدید و فن‌آوری‌های پیشرفته هستند. نیرو‌های عملیات ویژه سالهاست در میدان نبرد حضور داشته اند. اما این نیرو‌ها در هرگونه جنگ با چین که زرادخانه‌ای از موشک‌ها، جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی در اختیار دارد و از فن‌آوری‌های استراق سمعی برخوردار است که کار مخفی‌سازی نیروها، نقل و انتقال آن‌ها و ارتباطات را برای آمریکا دشوار می‌سازد، با اوضاعی کاملا متفاوت مواجه هستند.

به گفته یکی از فرمانده‌های سابق نیرو‌های عملیات ویژه، این نیرو‌ها برای مقابله با دشمنی مانند چین در یک رویارویی مستقیم باید برای اجرای عملیات بدون استفاده از جی‌پی‌اس یا دسترسی به ماهواره برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش آمریکا دولت ترامپ تجهیزات نظامی ستاد فرماندهی عملیات عملیات ویژه ویژه آمریکا نیرو ها فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پایگاه خبری استریت تایمز، ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع کرده و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرد.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌شان نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که  تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده است که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرده اگر این ممنوعیت در تمام واحد‌های نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰,۰۰۰ پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در  ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است این ممنوعیت بطور آزمایشی در  شهر گیریونگ برای نیرو‌های ارتش در حال انجام است و احتمالا همه واحد‌های دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰۰۰۰ پرسنل است.

استریت تایمز به‌نقل از منابع خود گفته است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ازجمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد