Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@12:15:24 GMT

بررسی اعتراض فرمانداری تهران به بسته محرک اقتصادی شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۶۲۱

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به مصوبه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. 

 محسن هاشمی دراین باره گفت: از ۱۵ اردیبهشت لایحه بسته محرک اقتصادی به فرمانداری تهران جهت بررسی ابلاغ شد و قرار بود تا امروز نظر فرمانداری اعلام شود و صبح امروز نظر فرمانداری تهران در مورد لایحه بسته محرک اقتصادی ناشی از کرونا در پایتخت دست من رسید و همه لایحه به غیر از ماده ۵ مورد قبول واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: از آنجایی که شهرداری در این راستا عجله دارد اعضا باید نظرشان را اعلام کنند که بررسی بیشتر این بسته امروز در جلسه شورای شهر مطرح شود یا به جلسات بعدی بررسی را موکول کنیم.

سیدحسن رسولی دراین باره  گفت: به نظرم زمان اندک است و باید امروز در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم تا بلاتکلیفی در مورد بسته محرک اقتصادی نباشد.

در ادامه محمود میرلوحی گفت: تصور من بر این بود که هیات تطبیق بسته محرک را بدون ایراد تایید می‌کند، اما متوجه شدم که قاضی محترم قوه قضائیه نظراتی دارند و روز چهارشنبه جلسه مفصلی با حضور فرماندار تهران، قاضی و فرماندران ری و شمیرانات برگزار شد و ما نیز با حضور آقای سالاری، گلپایگانی و سلیمی در جلسه حضور یافتیم. 

او ادامه داد:  نظر دو رئیس سابق قوه قضائیه از جمله آقای یزدی و شاهرودی در خصوص آرای ماده ۱۰۰ این بوده است که اگر آرای ماده ۱۰۰ به واسطه طرح تفصیلی یا جامع بلا موضوع شود مانعی نخواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران افزود:‌ برای مثال اگر معبر یا خیابانی پیش از این مسکونی بوده و بر اساس طرحی جدید اداری یا تجاری شود آرای ماده۱۰۰ بلا موضوع خواهد بود ومساله حل خواهد شد. قاضی در این جلسه نیز به این موضوع اشاره داشت. بنابراین با توجه به این موضوعات پیشنهاد می‌کنم این بسته در صحن به نتیجه برسد.

محمد سالاری نیز در واکنش به نظر فرمانداری  درخصوص بسته محرک اقتصادی گفت: جا دارد که از هیات تطبیق در این رابطه تشکر کنیم، اما به لحاظ شکلی مشکلی دارد. اما دو نکته وجود دارد و باید تاریخ برای آن مشخص شود و نهاد شورای شهر به عنوان ناظر باید نقشی داشته باشد و همه چیز به شهرداری واگذار نشود. 

سپس بررسی این ماده از مصوبه به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع داده شد. 

حجت نظری در خصوص پیشنهادات فرمانداری به بسته محرک اقتصادی گفت: به هیات رئیسه شورای شهر و هیات تطبیق این تذکر را دارم که اولا هیات تطبیق حق ندارد و در جایگاهی نیست که به ما متن پیشنهاد دهد و همچنین هیات رئیسه این پیشنهاد را نپذیرد.

او ادامه داد: براساس قانون ۹۰ شوراها،‌هیات تطبیق اختیار دارد ظرف دو هفته به تمام مصوبات شورا از حیث متن، قوانین و مقررات مصوبات شورا را تطبیق دهد و در صورت تعارض به آن اعتراض کند،‌ام اولا نمی‌دانیم این اعتراض نسبت به کدام ماده قانونی‌، مقررات و یا کدام بخش از وظطایف شواری شهر است، ثانیا اصلا هیات تطبیق حق ندارد پیشنهاد بدهد و این بدعت جدیدی است. 

هاشمی در پاسخ به صحبت های نظری گفت: هیات تطبیق به ماده ۵ اعتراض داشته است و آقای سالاری و میرلوحی دعوت شده اند و درباره این موضوع بحث کردند و در آنجا با هم به توافق رسیدند که این متن را جایگزین کنند. در اصل نمایندگان شوار در هیات تطبیق شرکت کردند و اکنون آنرا به صحن آوریدم تا رای بگیریم. 

در ادامه متن پیشنهادی اعضای منتخب شورای شهر در هیات تطبیق برای رفع ایراد وارده به ماده ۵ مصوبه بسته محرک اقتصادی به رای گذاشته شد و  با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید. 

سپس دو پیشنهاد سالاری به رای گذاشته شد. براساس این پیشنهادات شهرداری تهران موظف است سازوکاری را تدوین کند تا در راستای تحقق تمامی شرایط این ماده اقدام شود و در صورت هر گونه تخلف،‌ متخلفین به مراجع قضائی معرفی شوند. 

همچنین در پیشنهاد دوم شهرداری تهران موظف است حسن اجرای مفاد این ماده را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران به رای گذاشته شود. 

دو پیشنهاد آقای سالاری به عنوان تبصره الحاقی به بسته محرک اقتصادی و تغییر بند ۵ به رای گذاشته شد و با ۱۸ موافق به تصویب رسید. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته محرک اقتصادی شهرداری بسته محرک اقتصادی رای گذاشته هیات تطبیق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور به ایستگاه پایانی اش نزدیک شده و در حالی که انتظار می رود فدراسیون فوتبال توجه و اهتمام بیشتری به این مهم داشته باشد اما متاسفانه در برنامه بازی ها کم توجهی شده به طوری که بازی تیم های مدعی صعود همزمان برگزار نمی شود. طبق برنامه اعلام شده در هفته بیست و چهارم، بازی حساس و تعیین کننده تیم های شهرداری ماهشهر و ستارگان بهمن با فاصله 30 دقیقه ای بعد از بازی تیم های نیروزی زمینی و شهدا بابلسر برگزار می شود.شاید دلیل ان شرایط اب و هوایی ماهشهر است. به هرحال بهتر بود مسئولان برگزاری مسابقات برای به وجود نیامدن شائبه و برقراری عدالت ساعت تمام بازی ها را در یک زمان اعلام می کردند.

البته شنیده شده که باشگاه نیروی زمینی مراتب اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد.آن ها ها مدعی شده اند که اگر ساعت بازی در ماهشهر تغییر نمی کند حداقل زمان بازی آن ها با شهدا بابلسر با ساعت بازی شهرداری ماهشهر و ستارگان بهمن همزمان شود.

تیم های نیروی زمینی، ستارگان بهمن و شهرداری ماهشهر در سه هفته پایانی شانس صعود مستقیم به لیگ دسته اول یا حضور در پلی اف را دارند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899744

دیگر خبرها

  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • هیات اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل