Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نامدار مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌های کشور با اشاره به این‌که آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران و مناطق جنگلی شهرستان اهر طغیان کرده است گفت: بر اساس گزارشات آفت پروانه دُم قهوه‌ای که از هفته‌های گذشته حالت طغیانی در جنگل‌های ارسباران و مناطق جنگلی شهرستان اهر داشته تاکید کردیم تا روند مبارزه با نظر کارشناسان گیاه پزشکی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌های کشور گفت: راضی نیستیم عملیات مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای به خاطر نبود اعتبارات متوقف یا کند شود به همین دلیل اعتبار مورد نیاز جهت تسریع و تداوم عملیات مقابله با این آفت تأمین می‌شود.

او خطاب به پیمانکار عملیات مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: پیمانکار عملیات مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای بر نیرو‌های خود بیفزاید تا عملیات سریع پیش رود، چراکه هرگونه تعلل به خاطر نبود اعتبارات خسارت جبران‌ناپذیری به جنگل‌ها وارد می‌کند.

نامدار گفت: سازمان جنگل‌های کشور، حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع را جزو اولویت‌های نخست خود می‌داند و این نیز جزو اولویت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌های کشور با تاکید بر این‌که آفات جزو اکوسیستم جنگل‌ها است،گفت: معتقدیم نباید اکوسیستم جنگل‌ها و محیط زیست دستکاری شود، به عنوان مثال وقتی آفات در جنگل‌ها شیوع یافته و موجب طغیان شد و به موجب آن احتمال خسارت جبران‌ناپذیر وجود داشت سریعاً دست به کار می‌شویم.

او گفت: در حال حاضر محلول پاشی دستی بدون وقفه در مناطق جنگلی شهرستان اهر در حال انجام است و اگر مشاهده کردیم که تا زمان تعیین شده نتوانیم محلول پاشی را به اتمام برسانیم قطعاً از گزینه‌های دیگری نیز در رابطه با مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای استفاده می‌کنیم.

نامدار افزود: از حساسیت و دغدغه و مطالبه‌گری فعالان محیط زیست و فضای مجازی قدردانی می‌کنم و خواهشمندم تا در عین حال که مطالبه‌گری می‌کنند در کنار همکاران ما باشند، چون حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع به تنهایی میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افت پروانه دم قهوه ای جنگل های ارسباران سازمان جنگل های کشور سازمان جنگل های کشور عملیات مقابله مناطق جنگلی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود