Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران به مناسبت روز روابط عمومی از واحد روابط عمومی، ارتباطات و رسانه دادگستری کل استان تهران بازدید کرد و با کارکنان آن به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه برنامه تحول دستگاه قضایی باید با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود، گفت: برای تحقق این برنامه که کار بسیار بزرگ و مهمی است روابط عمومی‌ها نقش مهم و برجسته‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقال و تبادل سریع و صحیح اطلاعات در این میان نقشی تعیین کننده دارد.

وی در ادامه با اشاره به مولفه‌های برنامه تحول دستگاه قضایی گفت: از مهمترین مولفه‌های برنامه تحول قضایی، رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها در شرایط عادلانه، بی‌طرفانه و مستقلانه است. این مهم باید عملیاتی شود و برای اجرایی کردن آن باید دادگستری استان تهران سهم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری تهران گفت: پرونده‌هایی که چند سال زمان برده و دچار اطاله دادرسی شده است، باید مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آثار و علائم خوبی درباره رفع اطاله دادرسی‌ها داشته‌ایم، افزود: خوشبختانه در استان تهران سرمایه‌های خوبی هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت برای اجرای صحیح، به موقع و به هنگام تحول قضایی تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری تهران در ادامه با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار کاهش موجودی پرونده‌ها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران است، اظهار داشت: باید این مهم را با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت دهیم و در این راه توفیقات بیشتری کسب کنیم.

وی بیان داشت: یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود در این زمینه با سرعت عمل بیشتری حرکت کنیم، تقویت انگیزه‌ها است. در عین حال باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری داشته باشیم، در غیر این صورت با انباشت پرونده‌ها مواجه خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برقراری دیدارهای مردمی با استفاده از فناوری‌های نوین و ویدئو کنفرانس بهره گیری از چنین ظرفیت‌هایی در دادرسی الکترونیک را موجب کاهش اطاله دادرسی دانست.

وی ادامه داد: استفاده از دانش حقوقی همکاران قضایی و انتقال به جامعه برای افزایش دانش و آگاهی حقوقی مردم و تولید محتواهای مورد نیاز جامعه توسط حوزه رسانه و ارتباطات صورت گیرد.

حشمتی مهذب تصریح کرد: استان تهران با توجه به گستردگی که دارد ظرفیت‌های بهره برداری نشده در زمینه‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توان با شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد.

در این بازدید همچنین از نشریه‌ی الکترونیکی «خط تحول» توسط رئیس کل دادگستری استان تهران رونمایی شد.

خط تحول عنوان خبرنامه‌ی دادگستری است و قرار است فعالیت‌های دستگاه قضایی در استان تهران را در مسیر اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه منعکس کند.

کد خبر 4927553

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری تهران قوه قضاییه دادگستری استان تهران ویروس کرونا شهرداری تهران زلزله شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی شهر تهران زلزله تهران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی هوای سالم رئیس کل دادگستری استان تهران پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی