Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:12:36 GMT

تقسیم کابینه رژیم صهیونیستی بین دو حزب لیکود و آبی سفید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۸۲۳

تقسیم کابینه رژیم صهیونیستی بین دو حزب لیکود و آبی سفید

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی‌گانتس رهبر حزب آبی‌سفید رژیم صهیونیستی در توافقی عجیب و مورد انتقاد رسانه‌ها برای اینکه تمام اعضای حزب خود را به نوعی راضی نگه دارند، مجبور به انتصاب ۳۶ وزیر و ۱۶ معاون وزیر کابینه صهیونیستی شدند.
درحالیکه مراسم تحلیف اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بخاطر سفر هفته گذشته "مایک پمپئو" وزیر خارجه تندروی آمریکا از روز چهارشنبه به روز پنجشنبه موکول شده بود، اما نحوه واگذاری وزارتخانه‌ها به اعضای حزب لیکود و شکاف به وجود آمده در این حزب موجب شد تا مراسم سوگند امروز بعدازظهر (یک شنبه) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از اعضای حزب نتانیاهو از جمله "تسخی هنگبی" وزیر همکاری منطقه‌ای و "آوی دیختر" معاون وزیر جنگ در کابینه پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به عدم دعوت نتانیاهو از آنها برای اعطای پست وزراتی خشمگین و با این اقدام خود موجب لغو مراسم تحلیف هفته گذشته شدند. 
اما اکنون با گذشت چند روز به نظر لیست نهایی وزرا برای انتصاب در کابینه جدید رژیم صهیونیستی در روزنامه جروزالم پست منتشر شده و هر کدام از بلوک‌های لیکود و آبی‌سفید در کابینه وزیران خود را مشخص کرده‌اند.
بلوک لیکود در کابینه به غیر از نخست وزیری ۹ وزارتخانه را در اختیار گرفته است که شاید از میان آنها وزارتخانه‌های دارایی، سرویس‌های اطلاعاتی، همکاری منطقه‌ای و امنیت داخلی از اهمیت بالایی برای حزب نتانیاهو برخوردار باشند.
یسرائیل کاتس که پیشتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود در کابینه جدید به عنوان وزیر دارایی تعیین شده است. یولی ادلشتاین هم که اوایل ماه گذشته بر سر برکناری وی از ریاست کنست برای تحت فشار قرار دادن حزب لیکود اختلاف نظرهایی وجود داشت حالا بر کرسی وزارت بهداشت که پیشتر در دست خاخام یعکوو لیتزمن جنجال آفرین در موضوع کرونا بود، تکیه خواهد زد.
امیر اوهنا همجنس گرا نیز که پیشتر کرسی وزیر دادگستری را در اختیار داشت، اکنون از سوی نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتخاب شده است. 
همچنین وزارتخانه‌های آموزش، حمل و نقل، حفاظت از محیط زیست، سرویس‌های اطلاعاتی و همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی به ترتیب به یواو گالانت، میری رگو، گیلا گاملیل، الی کوهن و اوفیر اکونیس رسیده است، اما در این میان وزارتخانه انرژی که پیشتر در اختیار یووال اشتاینیتز بوده تاکنون بلاتصدی باقی مانده است.
در طرف مقابل حزب آبی‌سفید که برای کسب وزارتخانه‌های تقریبا مهم در توافق با حزب لیکود بسیار دست و پا زد، وزارت خارجه را به گابی اشکنازی رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که در سفر پمپئو نیز با وی دیدار داشت، سپرده است.
خود گانتس رهبر این حزب با استعفا از ریاست کنست در روز گذشته در کنار معاون نخست وزیر به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فعالیت خواهد داشت. وزارت دادگستری کابینه صهیونیستی که حزب آبی‌سفید برای محدود کردن نتانیاهو به شدت به دنبال آن بود نیز به آوی نیسنکورن رسیده است.
گانتس در اقدامی پنینا تامانو شاتا از مهاجران اتیوپی و عضو کنست را به عنوان وزیر جذب مهاجر انتخاب کرد. بلوک آبی‌سفید در کابینه همچنین وزارتخانه‌های فرهنگ و ورزش، علم و فناوری، کشاورزی، برابری اجتماعی، گردشگری و امور راهبردی را در اختیار خواهد داشت. 
اما در میان وزارتخانه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و در برخی موارد اضافی که سوژه طنز برخی کاربران توئیتری نیز شده است احزاب دیگر نیز از کنترل برخی از آنها بی نصیب نمانده‌اند. حزب مذهبی شاس به رهبری آریه درعی با داشتن ۹ کرسی در پارلمان تصدی دو وزارتخانه را بر عهده گرفته است.
عمیر پرتص رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی که در نهایت به حزب میانه آبی‌سفید پیوست نیز به عنوان وزیر اقتصاد این رژیم انتخاب شده و وزارتخانه رفاه و خدمات اجتماعی هم به یکی از اعضای حزب ادغام شده وی در حزب گانتس سپرده شد.
اورلی لوی ابکسیس از مهره‌های سابق اردوگاه چپ و رهبر حزب گشر رژیم صهیونیستی که پیوستن وی به جناح نتانیاهو جنجال آفرین شده بود هم از دریافت پست وزارتی محروم نشد و وزارت پیشرفت و تقویت جامعه را بر عهده گرفت.
لیتزمن وزیر سابق بهداشت هم در میان اعضای حزب اتحاد یهودیت توراتی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی انتخاب شد.
برغم توافق بر سر شکل گیری ۳۶ وزارتخانه نوک پیکان انتقاد رسانه‌ها و تحلیلگران سیاسی اخیرا به سمت ایجاد وزارتخانه‌های متعدد برای راضی نگه داشتن اعضای ائتلاف نشانه رفته است. 
از طرفی نحوه چیدمان افراد با توجه به ایدئولوژی‌های سکولار در کنار مذهبیون یا راست‌های افراطی در کنار برخی اعضای چپ بعید است که کابینه رژیم صهیونیستی را در آینده نه چندان دور دچار مشکل نکند و احتمالا باید منتظر تنش‌ها و اختلاف نظرهای شدید در میان اعضای ائتلاف وحدت رژیم صهیونیستی باشیم.

برچسب‌ها حزب « لیکود » اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو پروندهٔ خبری انتخابات در سرزمین های اشغالی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب لیکود اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو حزب لیکود اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی عنوان وزیر وزارتخانه ها اعضای حزب حزب لیکود آبی سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد