Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:35:58 GMT

تاثیر کروناویروس بر کاهش تولید زباله‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۲۶۵

تاثیر کروناویروس بر کاهش تولید زباله‌های خانگی

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، بیماری همه‌گیر کروناویروس باعث تغییر در میزان تولید زباله‌های مواد غذایی شده است.

به نقل از تریهاگر، محققان دریافتند، خانه‌نشینی عاملی برای اتلاف مواد غذایی در رستوران‌ها شده، اما این اتلاف در خانه کاهش‌یافته است.

این افزایش اتلاف مواد غذایی به عادات سفارش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی برای مصرف‌کنندگان نسبت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اظهار کردند: متوسط هزینه مواد غذایی تلف‌شده از 111 پوند (135 دلار) در هر رستوران در هفته به 148 پوند (180 دلار) افزایش‌یافته است. بااین‌حال، ضایعات مواد غذایی در خانه‌های افراد کاهش‌یافته است.

این بررسی در دسامبر 2019 نشان داد که افراد 9 درصد ازآنچه سفارش می‌دادند را دور انداختند، اما در آوریل 2020 این میزان به 7 درصد کاهش‌یافته است.

در حدود 60 درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اظهار کردند: از زمان خانه‌نشینی، میزان نظارت بر هدر رفت مواد غذایی در خانه را افزایش داده‌اند و بیش از 80 درصد از آنان با این نظر موافق بودند که انبارها و قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌ها عاملی برای افزایش آگاهی درباره ضایعات مواد غذایی شده است.

این دوران برای رستوران‌ها بسیار سخت بوده است. چون آنها از مصرف مواد غذایی مشتری آگاهی نداشتند و اتلاف مواد غذایی آنها افزایش یافت.

نتایج نشان داد، وعده‌های غذایی پخته‌شده50 درصد و مواد تازه استفاده‌نشده 43 درصد به هدررفته است.

کاهش زباله‌های غذایی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانیم تولید کربن ناشی از مواد غذایی را کاهش دهیم و تاثیر مثبتی بر محیط‌زیست بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس زباله خانگی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟