Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@16:08:34 GMT

فوتبال: چالش زنده‌ماندن بدون اکسیژن

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۳۵۷

فوتبال: چالش زنده‌ماندن بدون اکسیژن

از تورگان آزار تا تیمو ورنر و از مارکوس توران تا جولین ناگس من، روز متفاوتی را در بوندس لیگا تجربه کردند.

به گزارش "ورزش سه"، طبیعی است که روزنامه نگاران ورزشی سراسر دنیا بی تاب آغاز رقابت های ورزشی هستند؛ بنابراین وقتی روزنامه مارکا عکس جلد خود را با تیتر قهرمانان سکوت نهایی می‌کند، به ذهن کسی نمی‌رسد که این تیتر در ورای مفهوم مشوقانه خود کمی طعنه آمیز هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حالا خیلی زود و بعد از انجام چند بازی در بودس لیگا، این سوال در ذهن ها مطرح شده که فوتبال بدون تماشاگر به کجا خواهد رسید. آن هم در شرایطی که فوتبال اروپا در سال های طولانی حضور حداکثری هواداران خود در ورزشگاه و خالی نبودن حتی یک صندلی در استادیوم ها می‌بالید.

 

 

 

روزنامه توتواسپورت ایتالیا هم تیتر اول خود را به تشکر از بوندسلیگا آلمان اختصاص داده است.

 

 

دیروز بازیکنان دورتموند در حالی وارد ورزشگاه سیگنال آیدونا پارک شدند که به جز یک روزنامه نگار، تعدادی مسئول برگزاری بازی و یک زن و شوهر پلیس کسی مقابل ورزشگاه منتظر آن ها نبود. این در حالی بود که در شرایطی عادی مقابل ورزشگاه دورتموند از ساعتی قبل از بازی هزاران هوادار مشول تردید، رفت و آمد و گرما بخشیدن به فضای مسابقه بودند. اما روز شنبه سهم فوتبالیست ها چیزی جز سکوت نبود.

 

یوآخیم واتسکه مدیر تیم بوریسیا دورتموند در مصاحبه با اسکای گفت: این کمی سورئال است، اما من در دو ساعت گذشته پیام های زیادی را دریافت کرده بودم که می گفتند آن ها در خانه می‌مانند و بازی را تماشا می کنند و وقتی هم که به سمت ورزشگاه می‌آمدیم، خیابان ها خلوت تر از آن چیزی بود که تصور می‌کردیم. چیزی که هرگز قبل از بازی دورتموند به چشم ندیده بودیم.

 

 

 

 

جالب این که دربی بوریسیا دورتموند و شالکه 04 مهم ترین دربی بوندسلیگا است که به دربی روهر معروف است. دو تیم زرد و آبی پوش با دو استادیومی که تنها 32 کیلومتر فاصله دارند و در روز مسابقه، در منطقه وست فالن چیزی جز بازی فوتبال نیست. این مسابقه با جمعیتی در حدود 80 هزار نفری در هر دو ورزشگاه، یکی از پرسروصداترین مسابقات فوتبال جهان است اما آلمان تصمیمش را برای شروع بوندسلیگا بدون حضور تماشاگران (و به قول خود آلمانی ها بازی ارواح - گاست گیم) گرفته و حالا در غیبت هواداران می‌توان نقش آن ها را بیش از هر زمان دیگری حس کرد.

 

این دربی یک بازی آزمایشی بود که با پیروزی قاطع دورتموند به پایان رسید اما کسی در تلویزیون ها نبود که به افتخار ستارگان تیم لوسین فاوره، جشن بگیرد. در آلمان با هر هواداری صحبت کنید می‌شنوید که فوتبال بدون تماشاگر چیز خاصی نیست و شاید افکار عمومی هم چندان خواهان بازگشت فوتبال نبود. اما با این حال در سراسر دنیا پیام هایی مثبت و تمجید آمیز برای آلمان، بوندسلیگا و مسئولان برگزاری مسابقات ارسال شد و ستارگانی چون کیلیان ام باپه و زلاتان ابراهیموویچ با انتشار پست هایی در توییتر و اینستاگرام نشان دادند که قصد دارند بازی های بوندسلیگا را با جدیت تماشا کنند و شاید این اولین باری است که فوتبال آلمان با چنین موقعیتی از حیث توجه جهانی روبروست. لیگی که علی رغم طراوت و تماشایی بودن، همیشه زیر سایه لیگ های بزرگی چون انگلیس، اسپانیا و حتی ایتالیا گیر افتاده بود و حالا دوباره در فوتبال دنیا قد علم کرده است.

 

 

 

 

دیروز در بازی های دسته پایین تر و در بازی ارزگیبرگه مقابل زاندهاوزن بینندگان تلویزیونی ناگهان صدای یکی از بازیکنان را شنیدند که به سمت داور فریاد زد، آیا همراه خود سوت آورده ای؟ و با انعکاس صدای این بازیکن، داور کارت قرمز خود را به سمت صورت او بیرون کشید. اتفاقی که شاید در همهمه عادی ورزشگاه ها رخ نمی‌داد. چون صداهای اطراف اغلب فریادها، دشنام ها و غرغرهای بازیکنان را زیر خود می‌پوشانید. با این حال بازیکنان حالا باید بیشتر از گذشته مراقب رفتارشان باشند چرا که هر صدایی از آن ها _به خصوص غیرورزشی ها_ بیشتر شنیده خواهد شد.

 

 

 

 

پس از آن که دورتموندی ها بنابر عادت همیشگی پیروزی خود را به سمت دیوارهای زرد 25 هزار نفری (محل نشستن هواداران تیفوسی دورتموند) جشن گرفتند، لوسین فاوره در کنفرانس خبری مجازی بعد از بازی گفت: روز خاصی بود، وقتی هیچ صدایی وجود ندارد بازی متفاوت می‌شود. چون در حالت عادی هواداران حرکت شما برای ایجاد شانس یا ارسال یک پاس زیبا یا یک گل را مورد تقدیر خود قرار می‌دهند اما حالا خیلی عجیب بود. طبیعی است دلمان برای هواداران تنگ شده و مسابقه فوتبال بدون حضور آن ها بسیار متفاوت خواهد بود. این در حالی بود که کریستین استریج مربی تیم لایپزیش با قاطعیت و در پایان مسابقه تیمش به خبرنگاران گفت: این (مسابقه فوتبال بدون حضور تماشاگر) چیزی نیست که ادامه پیدا کند.

 

 

 


برگردیم به تیتر مارکا: «قهرمانان سکوت». شاید واقعیت چیزی جز این نیست. این که فوتبالیست های حرفه ای به دور از جو لذت بخش مسابقاتشان حالا برای زنده نگه داشتن تجارت فوتبال، باید خود را با شرایط تازه ای که در ورزشگاه ها حاکم می‌شود، وفق بدهند. بازی در سکوت به امید بازگشت به خانه و مطالعه شور و حال هواداران دررسانه های اجتماعی.

بروسیا دورتموند ویروس کرونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بروسیا دورتموند ویروس کرونا فوتبال بدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های تورینو، بولونیا، ختافه، اتلتیک بیلبائو، لوتون تاون و اورتون در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز جمعه

لیگ حرفه‌ای عربستان (التعاون - الهلال) ساعت ۱۸:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فینال فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (ژاپن - ازبکستان) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فینال لیگ کاپ امارات (الوحده - العین) ساعت ۲۰:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فوتسال لیگ قهرمانان اروپا (بارسلونا - اسپورتینگ) ساعت ۲۰:۳۰؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

لیگ حرفه‌ای عربستان (ابها - الاتحاد) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (تورینو - بولونیا) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (ختافه - اتلتیک بیلبائو) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (لوتون تاون - اورتون) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750256

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و آگزبورگ + پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • انریکه: برای بازی برگشت روی کمک هواداران‌مان حساب می‌‌کنیم
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • اتمسفر تماشایی ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک پیش از آغاز بازی دورتموند و پاری سن ژرمن / فیلم
  • گزارش زنده: دورتموند 1-۰ پاری سن ژرمن
  • خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان + فیلم
  • یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم
  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم