Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@23:12:08 GMT

روسیه باز هم دارایی‌های دلاری خود را فروخت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۴۵۶

روسیه باز هم دارایی‌های دلاری خود را فروخت

آمارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که روسیه بین ماه‌های فوریه تا مارس حجم اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود را 9 میلیارد دلار کاهش داده و به 3.8 میلیارد دلار رسانده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد روسیه بین ماه‌های فوریه تا مارس سال جاری، ۹ میلیارد دلار از باقیمانده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود را در بازار جهانی آب کرده و حجم این اوراق تحت تملک روسیه حالا به رقم بسیار ناچیز ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

روسیه از سال ۲۰۱۸ به خاطر تهدید آمریکا و تحریم‌های اعمال شده توسط این کشور روند کاهش دارایی‌های دلاری خود را آغاز کرده و حجم آن‌ها را از حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به میزان ۳.۸ میلیارد دلار کنونی رسانده است.

بخش قابل توجهی از اوراق عرضه شده توسط روسیه، اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه‌داری آمریکا بوده است.

تا پیش از سال ۲۰۱۳ روسیه یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولت آمریکا بود، اما حالا این کشور حتی در جمع ۳۰ کشور مالک بیشترین میزان این اوراق هم نیست.

در واقع فروش دارایی‌های دلاری بخشی از سیاست روسیه در کنار گذاشتن دلار از اقتصاد خود و کاهش وابستگی به این امر، است.

در سال ۲۰۱۹ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از کشور‌های جهان خواست تا به دلیل سوء‌استفاده واشنگتن از جایگاه دلار در بازار جهانی برای فشار به کشور‌ها از این امر فاصله بگیرد.

وی همچنین از آمریکا خواست تا این رویکرد شرورانه خود را کنار گذاشته و هشدار داد در غیر این صورت دلار جایگاه قالب خود در بازار جهانی را از دست خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا میلیارد دلار اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپادهای مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان