Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در دویست و چهاردهمین جلسه خود، بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی این نامه، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با هیئت مدیره آبفا داشتیم، قرار بر این شد که میزان هدر رفت آب مورد بررسی قرار گیرد و لازم است خروجی این اقدام از سوی شرکت آبفا اعلام شود.

وی گفت: پیشرفت برخی از طرح‌ها عقب‌تر از زمان برنامه ریزی شده است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

میلانی ادامه داد: شرکت آبفای تهران در سال گذشته در تعمیر و بازسازی لوله‌های فرسوده عملکرد بسیار مطلوبی داشت و این عملکرد قابل دفاع و افتخار است.

وی تاکید کرد که اعضای شورای شهر تهران در خدمت رسانی به شهر در حوزه آبفا تأخیر نیندازند.


«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: موضوع نظارت تنها در چند بند آمده است.

وی خواستار توضیح بیشتر درباره این دستور در  صحن شورا شد و گفت: حسابرس معتمد شورای اسلامی شهر تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب می‌شود و باید پرسید این حسابرس معتمد چه فردی است.

وی افزود: باید نظارت‌ها به شکل جامع باشد و لازم است اعضای کمیسیون سلامت گزارش نظارتی جامعی ارائه کنند.

در ادامه «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: نمی‌خواهیم زحمات کمیسیون تخصصی را در بررسی این دستور زیر سوال ببریم، اما زمانی که نامه به کمیسیون ارجاع داده شد، ما ایرادهای خود را عنوان و برای حل آن درخواست برگزاری جلسه کردیم.

وی افزود: اگر جلسه‌ای برای رفع ایرادهای وارده برگزار می‌شد، امروز انتقادی مطرح نمی‌نشد.


«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این نامه از دخالت برخی از کمیسیون‌ها به تصمیمات کمیسیون تخصصی انتقاد کرد.

وی گفت: این گونه که پیش می‌رود به نظر من کمیسیون تخصصی منحل شود و برخی از کمیسیون‌ها ادغام شوند.

وی گفت: نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران بدون آن که نظر کمیسیون تخصصی را مطالعه کنند، در صحن شورا ساز ناسازگاری کوک می‌کنند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب زیر مجموعه یک وزارتخانه دولتی است که تمام حساب و کتاب‌های آن مشخص است و فرآیند اقدام‌های آن‌ با شرکت‌های خصوصی متفاوت است.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم اظهار داشت: سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که در آن به شرکت آب و فاضلاب این اجازه داده شد تا با دریافت وجوهی خدماتی را ارائه کند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از جلسه‌ها لغو و یا به شکل غیرحضوری برگزار شد و نظر من این است که پس از توضیحات مدیر عامل آبفا رأی گیری کنیم و اگر اعضای شورای شهر تهران لازم دانستند به این لایحه رأی ندهند.

«محمدرضا بختیاری» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در جریان بررسی این مصوبه، عنوان کرد که به تک تک مصوبات شورا عمل شده و تمام پول‌ها در جای خود هزینه شده است.

وی گفت: اگر امسال تصفیه خانه ششم به مدار نمی‌آمد از ابتدای فروردین با جیره بندی آب مواجه می‌شدیم، زیرا با شیوع ویروس کرونا ۲۵ درصد مصرف آب افزایش پیدا کرد.

بختیاری ادامه داد: همیشه چهار ماه پیش از ورود به فصل گرما خودمان را برای تأمین آب مورد نیاز آماده می‌کردیم که ناگاه با شیوع ویروس کرونا در بازه زمانی کوتاه مصرف آب ده میلیون شهروند تهرانی ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت اعضای شو ای شهر با ۱۲ رای، کلیات تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب را تصویب کردند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شرکت آب و فاضلاب شورای شهر تهران کمیسیون تخصصی اعضای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان