Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت بی‌وقفه سه مرز پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله اظهار داشت: تجارت در مرزهای استان کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در سه مرز پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

وی در مورد وقفه در این مرزها در برخی از روزها گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا سه مرز پرویزخان، باشماق و پیرانشهر همچنان باز بوده، البته تنها یک روز به علت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز پرویزخان شاهد تعطیلی این مرز هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تصریح اینکه تعطیلات سازمان یافته‌ای در مرز پرویزخان نداشتیم، گفت: البته در روزهای جمعه به طور معمول از ماه‌ها پیش نیز شاهد این بودیم که طرف عراقی کمتر حاضر به انجام کار است.

حیدری عنوان کرد: شیوع کرونا باعث شد هر دو کشور ایران و عراق برای انجام تبادلات متعهد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی شوند و همین انجام تبادلات را زمان بر کرده است.

وی تصریح کرد: طی روز گذشته ۸۴۸ کامیون ایرانی و ۶۸۱ کامیون عراقی در مرز پرویزخان تردد داشتند همچنین شاهد فعالیت تجاری ۲۶۹ کامیون در مرز شیخ صله و ۲۰۷ کامیون در مرز شوشمی بوده‌ایم.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه در مورد زمان فعالیت این مرزها هم گفت: فعالیت در مرز پرویزخان ۲۴ ساعته است و تا زمانی که طرف عراقی پای کار باشد مرز پرویزخان برای ارائه خدمات باز است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش رو داشتن تعطیلات عید سعید فطر در صدد به حداقل رساندن این تعطیلات از سوی کشور عراق هستیم تا تبادلات با کمترین معطلی انجام شود.

کد خبر 4927672

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیل حیدری گمرکات کرمانشاه مرز پرویزخان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شب قدر شیوع کرونا ایلام زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ماه مبارك رمضان مرز پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی

پیمان بهرامی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، گفت : فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در مرز‌های پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز‌ها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تصریح کرد: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم ذکرشده، حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسائط نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرز‌های استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه