Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@18:07:03 GMT

۸۵ هزار بسته غذایی بین نیازمندان آذربایجان غربی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۱۰۰۹

۸۵ هزار بسته غذایی بین نیازمندان آذربایجان غربی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز سهندی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه توزیع بسته‌های غذایی تا آخر ماه رمضان ادامه دارد افزود: هم اکنون ۸۹ هزار و ۱۳ خانواده با جمعیت ۱۸۳ هزار و ۸۶۳ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به راه اندازی طرح اطعام مهدوی همزمان با سراسر کشور در استان اظهارکرد: با کمک و یاری بنیاد مستضعفان ۵۰ هزار بسته کمک مومنانه در میان نیازمندان استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهندی با اشاره به اینکه در پویش ایران همدل بیش از ۳۶ هزار خانواده در استان شناسایی شده است گفت: به منظور بهره‌مندی این تعداد مددجو و نیازمند آذربایجان‌غربی از بسته‌های حمایتی، بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهتمام در راستای توزیع بسته‌های معیشتی و اطعام غذای گرم، خاطرنشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان، یکصد هزار بسته معیشتی و غذای گرم به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در میان مددجویان و نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

سهندی در ادامه یادآور شد: هر شخص و یا واحدی که یک نفر مددجو را به کار گیرد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ سال پرداخت می‌شود و تا ۲ سال هم از معافیت مالیاتی استفاده می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بودجه اشتغال استان را در سال جاری ۲۳۶ میلیارد تومان با ۷۳۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: کرونا آسیب جدی به اقشار ضعیف جامعه وارد کرد و باعث شد فشار بیشتری بر نهادهای حمایتی وارد شود.

سهندی با بیان اینکه از قبل آسیب شیوع کرونا تاکنون ۳۶ هزار خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار گرفت اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه هر ساله اطعام بود که امسال به دلیل شیوع کرونا در طول ماه مبارک رمضان طرح اطعام مهدوی به صورت سراسری اجرا شد و ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مسیر امداد به حساب افراد واریز شد و ۸۵ هزار بسته و غذایی گرم توزیع شد.

وی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان را ۱۸۸ هزار نفر عنوان کرد و این آمار جدا از ۳۶ هزار خانوار آسیب دیده کرونا است خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است فشار بیشتری بر روی نهادهای حمایتی وجود دارد.

کد خبر 4927712

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مواد غذایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شب قدر شیوع کرونا ایلام زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ماه مبارك رمضان آذربایجان غربی کمیته امداد هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان

سیدمسعود حسینی گفت: با توجه به اینکه بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس بازوان توانمند شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان هستند این اقلام به شکل رایگان تهیه و توزیع شده است.

او با اشاره به تداوم موارد حمایتی از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بسته‌های حمایتی دیگری تا پایان امسال به منظور حمایت از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در حال آماده سازی است که به زودی در موعد مقرر در اختیار این قشر زحمت کش قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی