Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@09:25:55 GMT

عراق| ماجرای پیام ویژه برهم صالح به مسعود بارزانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۱۱۵۹

عراق| ماجرای پیام ویژه برهم صالح به مسعود بارزانی چیست؟

رسانه‌های اقلیم کردستان خبر داده اند که رئیس جمهوری عراق در دیدار اخیر با رئیس این منطقه، پیام ویژه ای را به مسعود بارزانی ارسال کرده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مدتی است تنش‌ها در میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان افزایش یافته است، این تنش‌ها در حالیست که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز حاضر به تعامل با رهبری مشترک «لاهور شیخ جنگی» و «بافل طالبانی» در اتحادیه میهنی کردستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های کُردی خبر داده‌اند که در دیدار اخیر برهم صالح رئیس جمهوری عراق و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که در شهر سلیمانیه برگزار شده است، موضوع تنش‌های میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان از سوی آنها به بحث و گفتگو گذاشته شده است.

گفته می‌شود که برهم صالح رئیس جمهوری عراق پیام ویژه‌ای را از طریق نچیروان بارزانی به رئیس حزب دموکرات کردستان عراق رسانده است، پیامی که محتوای آن تغییرات به وجود آمده در اتحادیه میهنی کردستان و نحوه تعامل با این حزب بوده است.

افزایش تنش‌های سیاسی در اقلیم کردستان عراق؛ آیا حزب بارزانی منزوی می‌شود؟عراق| عدم توافق کُردها و دولت مرکزی در موضوعات نفت و بودجه / سلیمانیه خواستار تمرکززدایی از حکومت اقلیم کردستان شدعراق|کُردها در تکاپوی توافق با دولت مرکزی؛ اقلیم چشم‌به‌راه بازگشت «قباد طالبانی» از بغداد

رئیس جمهوری عراق که همزمان عضو شاخص شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان است در پیام خود به مسعود بارزانی گفته است که اتحادیه میهنی پس از برگزاری کنگره چهارم و انتخاب روءسای مشترک با دوران گذشته خود تفاوت جدی داشته و تیم رهبری جدید به آسانی هر تصمیمی را قبول نخواهد کرد.

همچنین نچیروان بارزانی به برهم صالح پیشنهاد کرده است که آنها ریاست نشست مشترکی را از دفاتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی با هدف کاهش تنش‌ها بر عهده گیرند که با پاسخ منفی صالح مواجه شده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری عراق به رئیس اقلیم کردستان گفته است که نامزدی مجدد «فواد حسین» از سوی حزب دموکرات کردستان برای پُست وزارت امور خارجه عراق نمی‌تواند از فیلتر رای اعتماد اعضای پارلمان عبور کند.

انتهای پیام/.

R36442/P/S8,90/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب دموکرات کردستان رئیس جمهوری عراق اتحادیه میهنی اقلیم کردستان مسعود بارزانی برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۶ نفر اراذل که اقدام به عربده کشی، شرارت، ضرب‌وجرح و ایجاد رعب وحشت در بین شهروندان در محدوده باقرشهر کردند، خبرداد. - اخبار استانها -

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با بیان اینکه اقدامات و رفتارهای اراذل و اوباش باعث تشویش اذهان عمومی و القاء حس ناامنی در جامعه می‌شود؛ به نارضایتی مردم در این رابطه اشاره و اظهار داشت: پلیس با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد افرادی نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی و دستگیری 6 شرور و اراذل و اوباش سابقه‌دار در عملیات هوشمندانه و مقتدرانه مأموران انتظامی کلانتری 175 باقرشهر، افزود: شروران دستگیر شده که در 48 ساعت گذشته با نزاع و درگیری، عربده‌کشی و ضرب‌وجرح باعث رعب و وحشت در بین مردم شده بودند؛ در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان در محدوده باقرشهر دستگیر و در برابر اقتدار پلیس به زانو درآمدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه دستگیری این شروران باعث رضایتمندی مردم و تقدیر آنان از عملکرد مقتدرانه پلیس را موجب شد، گفت: متهمان دستگیر شده که دارای سوابق متعدد شرارت و سرقت هستند و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری سارقان 300 میلیاردی در اشتهارد

سرهنگ طرهانی در پایان با اشاره به اینکه برهم زدن نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل