Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:04:10 GMT

کليات تمديد مصوبه تامين منابع مالي طرح توسعه آبفا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۱۳۱۹

کليات تمديد مصوبه تامين منابع مالي طرح توسعه آبفا

خبرگزاری آریا- شورای شهر تهران با 12 رای موافق کلیات تمدید مصوبه تامین منابع مالی طرح توسعه تاسیسات آبفا را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بررسی نامه مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تاسیسات اب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات اب و فاضلاب اولین دستور جلسه دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جلسه‌ای که با هیات مدیریت آبفا برگزار کرده بود، اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد میزان هدر رفت آب
بررسی و خروجی این اقدام از سوی شرکت آبفا اعلام شود.
او با بیان اینکه پیشرفت برخی از طرح‌ها عقب‌تر از زمان برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: باید برای اجرای طرح ها، برنامه ریزی‌های لازم انجام شود و در ادامه باید به دنبال این باشیم که حسابرسی‌ها به شکل مدون و با زمان بندی مشخص انجام شود.
در ادامه احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع نظارت تنها در چند بند ذکر شده و لازم است توضیحاتی بیشتری در این زمینه ارایه شود، افزود: حسابرس معتمدی باید از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران انتخاب شود. نظارت‌ها باید به شکل جامع باشد و لازم است اعضای کمیسیون سلامت گزارش نظارتی جامعی ارایه کنند.
در ادامه جلسه اظهار نظر‌های دیگری از سوی برخی از اعضای شورای مطرح شد که زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران به دخالت برخی از کمیسیون‌ها به تصمیمات کمیسیون تخصصی واکنش نشان داد و گفت: این گونه که پیش می‌رود به نظر من کمیسیون تخصصی بهتر است منحل شود و در برخی از کمیسیون‌ها ادغام شود.
وی افزود: مشخص نیست چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران بدون اینکه نظر کمیسیون تخصصی را مطالعه کنند در صحن شورا ناسازگاری می‌کنند. شرکت آب و فاضلاب زیر مجموعه یک وزارت خانه دولتی است و تمام حساب و کتاب‌های آن مشخص است.
در ادامه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران بیان اینکه بر اساس مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران به آب و فاضلاب اجازه داده می‌شود تا با دریافت وجوهی خدمات ارایه کند، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از جلسه‌ها لغو یا به شکل غیرحضوری برگزار شد و البته پس از توضیحات مدیر عامل ابفا رای گیری کنیم و اگر اعضای شورای شهر تهران لازم دانستند به این لایحه رای ندهند.
در ادامه این جلسه رای شهر تهران گفت: شرکت ابفای تهران در سال گذشته در تعمیر و بازسازی لوله‌های فرسوده عملکرد بسیار مطلوبی داشت و این عملکرد قابل دفاع و افتخار است و تاکید من این است اعضای شورای شهر تهران در خدمت رسانی به شهر در حوزه آبفا تاخیر نیندازند.
در ادامه محمد رضا بختیاری مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب به تک تک مصوبات شورا عمل کرده و تمام پول‌ها در جای خود هزینه شده‌است، یکی از این هزینه‌ها به راه اندازی تصفیه خانه شماره ششم مربوط می‌شد.
وی افزود: اگر امسال تصفیه خانه ششم به مدار نمی‌امد از ابتدای فروردین با جیره بندی اب مواجه می‌شدیم، زیرا با شیوع ویروس کرونا 25 درصد مصرف اب در شهر تهران به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرد.
بختیاری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب همیشه چهار ماه پیش از ورود به فصل گرما برای تامین اب مورد نیاز اماده می‌شد، اضافه کرد:، اما امسال ناگهان با شیوع ویروس کرونا در یک بازه زمانی کوتاه آب مصرفی ده میلیون شهروند تهرانی 25 درصد افزایش پیدا کرد و نکته مهم این است که یک ریال از این منابع در جای غیر مشخص هزینه نشده است.
در ادامه مجید فراهانی، رییس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از افتخارات شورای شهر پنجم این است که برای توسعه تاسیسات آب و فاضلاب شهری در مجموعه طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران اقدام به توسعه تصفیه خانه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای تاسیسات آب و فاضلاب شهری از طریق تامین بخشی از کسری بودجه بوسیله اصلاح تعرفه آب و فاضلاب کرد.
وی گفت: مردم شهر تهران در مصوبه شورا مشارکت کردند تا این طرح‌ها اجرا شود و با اجرای آن سبب شدند تامین آب سالم و با کیفیت برای 50 سال آینده تضمین شود.
فراهانی تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه شورا این است که تعرفه‌ای که مردم پرداخت می‌کنند، در محل توسعه طرح‌ها باید هزینه شود.
پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران خروج بررسی نامه مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تاسیسات اب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات اب و فاضلاب به رای گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، اعضای شورای شهر با آن موافقت نکردند و در نهایت اعضای شهر با 12 رای موافق به کلیات این نامه رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلیات تمدید مصوبه اعضای شورای شهر تهران فاضلاب شهری رای شهر تهران اب و فاضلاب آب و فاضلاب مدیر عامل شرکت آب شرکت اب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان