Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۳ روز از حضور اولین ملخ‌ها در نهبندان سپری می‌شود که در چند روز گذشته پوره ملخ‌ها در نهبندان دیده شد و در حال حاضر بیشترین تهاجم ملخ‌های صحرایی در نهبندان بوده و از پاکستان ریزش ملخها در حال انجام است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  از بیرجند،  مدتی از حضور ملخ های مهاجم به نهبندان سپری می‌شود ملخ‌هایی که در ابتدا تصور بود بومی و از نوع مراکشی هستند اما با بررسی سه کانون در نهبندان مشخص شد این نوع ملخ‌های زرد از نوع مراکشی نبوده بلکه ملخ‌های بیگانه و مهاجمی هستند که از کشور پاکستان می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز چند روزی از حضور و شناسایی این ملخ‌ها در نهبندان نگذشته که سروکله این ملخ‌ها در شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه و درمیان هم پیدا شد اما آنچه با بررسی‌های انجام شده بیشترین کانون این ملخها در نهبندان است و پای مسئولان استان را به این شهرستان باز کرده تا اخرین وضعیت را بررسی کنند.

هرمزگان برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در حالت آماده‌باش قرار گرفتهیچ آسیبی از هجوم ملخ ها به محصولات کشاورزی وارد نشده استعملیات ردیابی و مبارزه با هجوم ملخ ها در هرمزگان آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اولین تاریخ ریزش ملخ‌های صحرایی در چهارم اردیبهشت ماه بود و بعد از 23 روز پورهای ملخ را در نهبندان مشاهده کردیم.

یوسفی با بیان اینکه در حال مبارزه با پوره‌ها و ملخ‌هایی هستیم که هوز از سمت پاکستان در حال ریزش هستند افزود: بحران ملخها مانند بحران کرونا است هرچد تاکنون به اراضی کشاورزی استان آسیب نرسانده است اما متاسفانه ملخ‌های پاکستان مستقیم به دشت نهبندان فرود  می‌آیند برای همین امسال چهار برابر سال گذشته مبارزه با ملخ‌های صحرایی در خراسان جنوبی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه ابتدا پیش‌بینی شد 50هزار هکتار اراضی استان آلوده شود اما تاکنون در این مرحله 49 هزار هکتار  اراضی استان آلوده شده است اظهار داشت: از مهمترین مشکلات کمبود نیرو و کمبود ماشین آلات است که از شهرستان‌های مجاور درخواست کردیم و تاکنون از خراسان رضوی چند دستگاه یوال دی به استان اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان نیز با بیان اینکه در نهبندان 40 هزار هکتار اراضی شهرستان آلوده به ملخ شده گفت: تاکنون 6 هزار و 500هکتار کار مبارزه با این آفت انجام شده است.

مالکی گفت: در حال حاضر کار مبارزه با ملخها و پوره‌ها را انجام می‌دهیم. پوره‌ها در تمامی کانونها در نهبندان دیده می‌شود و در حال حاضر در حال مبارزه و کشتن پوره‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی هستند که 22 کانون آلوده در 6 نقطه شناسایی شده است.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P1377/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ملخ های صحرایی هجوم ملخ ها هزار هکتار ملخ ها پوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد