Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران با هدف افزایش راندمان تولید روغن پایه وافزایش مرغوبیت محصول جانبی واکس  بین شرکت نفت ایرانول و کنسرسیوم شرکت های فرانگر صنعت و ونوسان به امضا رسید. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، سرپرست شرکت نفت ایرانول در مراسم امضای قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری که امروز یکشنبه(28 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری در پالایشگاه روغن سازی تهران به منظور استفاده بهینه از فرآیند پالایش (بهبود راندمان) ، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولید ، افزایش سوددهی شرکت در دو فاز تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین رزاقی در توضیح این قرارداد، افزود: مهندسی پایه فاز اول پروژه در سنوات گذشته انجام و براساس طراحی مشاور، مقرر شد جهت بهبود راندمان واحد موم گیری، سطح کلی فیلتراسیون واحد MEK  افزایش یابد.

رزاقی افزود: در فاز یک پروژه به واسطه افزایش 5 درصدی راندمان کلی واحد، مقدار تولید روغن پایه بدون افزایش خوراک برابر 11 هزار تن در سال افزایش یافته و با تولید واکس با روغن کمتر از 10 درصد ارزش افزوده این محصول جانبی نیز افزایش قابل قبولی پیدا می کند.

سرپرست شرکت نفت ایرانول درادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری کل طرح حدود 960 میلیارد ریال پیش بینی می گردد که از این میزان حدود 168میلیارد ریال هزینه های انجام شده طرح شامل خرید و نصب فیلترها، ساخت سوله و اتاق کنترل و لوله کشی زیرزمینی بوده و مابقی آن یعنی حدود 800 میلیارد ریال مربوط به قرارداد EPCC  می باشد، گفت: مدت زمان اجرای فاز یک حدود 22 ماه پیش بینی میشود و همچنین مدت زمان بازگشت سرمایه حدودا یکسال تخمین زده می شود.

وی با اشاره به اینکه به سرانجام رسیدن این پروژه موجب افزایش 70 میلیارد تومانی سود خالص شرکت می شود، تصریح کرد: همچنین با به نتیجه رسیدن فاز اول این پروژه زیرساخت لازم برای اجرای فاز 2 پروژه که هدف از آن تولید واکس خشک با درصد روغن زیر یک درصد و ارزش افزوده بسیار بالا بوده و همچنین افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید کلی تولید و پالایش شرکت نفت ایرانول و پیرو آن افزایش ظرفیت صادراتی محصولات ایرانول را به همراه خواهد داشت، محقق می گردد.

شایان ذکر است که فاز مطالعاتی و تهیه گزارشات امکان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی مربوط به فاز 2 پروژه که نیاز به لیسانس شرکت معتبر بین المللی نیز دارد به پایان رسیده  است.

گفتنی است؛ در این مراسم مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و اعضای هیات مدیره  و مدیران طرفین قرارداد  حضور داشتند .

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,80/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت نفت ایرانول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید

به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر روز گذشته، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به روزانه ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدرو کراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده، تنها در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

کد خبر 6097892 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال