Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@02:09:11 GMT

وحید امیری میراث فرهنگی لرستان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۵۳۵

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت­ماه همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، وحید امیری بازیکن خرم آبادی تیم ‌ملی و باشگاه پرسپولیس به عنوان سفیر میراث فرهنگی لرستان منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در مراسمی حکم افتخاری وحید امیری ملی پوش با اخلاق لرستانی و باشگاه پرسپولیس را به وی اهدا کرد.

سید امین قاسمی در این مراسم که در قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک برگزار شد گفت: استفاده از ظرفیت شخصیت های محبوب ورزشی در حفظ و پاسداری از میراث کهن و فرهنگی دیار زیبای لرستان زمینه ساز فرهنگ سازی و الگو برداری نسل جوان از آنان خواهد شد و امید است این مساله مثمر ثمر واقع شده و با استمداد از ظرفیتهای مختلف دست به دست هم داده و میراث دار خوبی برای استان لرستان باشیم.

وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از حسن توجه اداره کل میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: به عنوان یک لرستانی افتخار می کنم که بتوانم گامی در راستای حفاظت از میراث غنی استانم بر دارم.

ملی پوش باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حفاظت از میراث فرهنگی تاریخی این دیار خواهم کرد افزود: لرستان ظرفیت های تاریخی بسیار بزرگی دارد که باید همه ما نسبت به حافظت و معرفی این داشته های فرهنگی تلاش کنیم.

امیری ابراز امیدواری کرد: در صورت گلزنی در بازی های داخلی و بین المللی عکس قلعه زیبای فلک الافلاک را به مردم ایران و دنیا نشان خواهد داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال وحید امیری باشگاه پرسپولیس میراث فرهنگی وحید امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی گفت: این اشیاء که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاپیتان پرسپولیس آماده ایفای نقش در خط حمله
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • امیری در تلاش برای جانشینی عالیشاه در قائمشهر
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی