Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: احداث جاده ترانزیتی ایران-آذربایجان روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را تقویت می کند.

علی اوسط اکبری مقدم، در بدو ورود به شهرستان آستارا با حضور در نوار مرزی، محل احداث پل و جاده جدید ترانزیتی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را در روستای مرزی باغچه سرا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان این بازدید بر تسریع در روند اجرای این پروژه مهم عمرانی در شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: احداث جاده جدید ترانزیتی بین ایران و آذربایجان و احداث پل جدید مرزی کامیون رو به روی رودخانه آستاراچای از مهمترین پروژه هایی است که می تواند روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را تقویت کند.

این مقام مسئول در ادامه از پروژه در دست احداث راه آهن آستارا - رشت بازدید کرد و با حضور در  محل احداث بارانداز بین المللی ریلی آستارا – آستارا، میزان پیشرفت پایانه های غلات و نفتی را بررسی کرد.

وی در ادامه ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، چگونگی لایروبی حوضچه بندر آستارا را بازدید و در ادامه بر لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای با هدف کاهش احتمال وقوع سیلاب های فصلی و تسریع در تکمیل سد لاستیکی با همکاری و هماهنگی لازم بین دستگاهی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسن رستم زاد، فرماندار بندر مرزی آستارا در این بازدید خواهان رفع مسائل و مشکلاتی را که باعث کند شدن انجام پروژه های عمرانی ملی و استانی در این شهرستان می شوند را از مدیران کل مربوطه خواستار شد.

لازم به توضیح است، عملیات کلنگ زنی احداث پل سوم مرزی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف تردد کامیون ها و اتصال جاده ترانزیتی باکو - آستارا - رشت، طی مراسمی ویژه در آینده ای نزدیک با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور به میزبانی آستاراهای ایران و آذربایجان برگزار می شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید

طی مراسمی در سفارت ژاپن در تهران، سفیر تسو کادا تاماکی، نشان امپراطور ژاپن را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی طی سخنانی گفت: عالیجناب امپراطور این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین دو کشور اعطا کرده اند؛ شما نقش عمده در تقویت روابط دوجانبه زمان تصدی پست رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشته اید و من برای این دستاورد‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم

معصومه ابتکار هم در سخنانی گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند و سفارت ژاپن تشکر می‌کنم

دستاورد‌ها نتیجه کار جمعی و صبر و استقامت در برابر چالش‌ها بوده

امروز بیش از هر زمانی روابط دوجانبه بین کشور‌ها با هدف مقابله با دو تهدید حیاتی علیه کره مسکون بشر ضرورت دارد؛ جنگ و تخریب زیست بوم. صلح جهانی با جنایات اسراییل تهدید می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود