Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@18:59:28 GMT

سامانه تشخیص 5 ثانیه ای کرونا راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۳۴۳۶

سامانه تشخیص 5 ثانیه ای کرونا راه اندازی شد

سامانهai-corona برای اولین بار در کشور شروع به کار کرده و از هفته آینده نیز به صورت آزمایشی و برای تست می‌تواند در دسترس سایر مراکز درمانی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از سامانه هوش مصنوعی ai-corona برای تشخیص کووید 19 توسط بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه‌ دانش‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروژه مشترک پژوهشی سامانه تشخیص ai-corona بر پایه هوش مصنوعی روی تصاویرCT رونمایی شد.

ai-corona اولین سامانه‌ای است که از هوش مصنوعی به عنوان دستیار رادیولوژیست در تشخیص کووید 19 بهره گرفته و در نهایت با کمک رادیولوژیست‌های باتجربه پشتیبان بالاترین دقت ممکن را در پیش بینی ارائه می‌دهد.

دقت این سامانه روی داده‌های آزمون داخلی برابر 98.9 درصد برای معیار AUC است که دارای بالاترین دقت میان کارهای معتبر پژوهشی انجام شده تا زمان ارائه این کار است. همچنین کار پژوهشی صورت گرفته اولین پروژه جهانی هست که همزمان دقت کیت‌های PCR رادیولوژیست و هوش مصنوعی را در یک مجموعه داده آزمون مقایسه کرده و در نهایت میزان تأثیر هوش مصنوعی به عنوان دستیار رادیولوژیست را بررسی می‌کند.

سامانهai-corona برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مسیح دانشوری شروع به کار کرده و از هفته آینده نیز به صورت آزمایشی و برای تست می‌تواند در دسترس سایر مراکز درمانی قرار گیرد. سامانه مذکور در صورت نصب بر روی سرورهای بیمارستان می‌تواند در کمتر از 5 ثانیه تشخیص اولیه ابتلا به کووید 19 را انجام دهد

سامانه‌های هوش مصنوعی در پزشکی تنها به عنوان دستیار و غربالگری اولیه سودمند هستند و قبل از به کارگیری این دسته از سامانه‌ها، باید عملکرد آنها در هر مرکز درمانی به دلیل عوامل پیش‌بینی نشده همچون نویز، کمبود دقت تصاویر ورودی، خطای کاربر در استفاده از سامانه و ... مورد سنجش قرار گرفته و عملکرد آن تایید شود که در مورد ai-corona این مسئله را تحت کنترل خواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • نظارت تصویری با هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان