Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین ساقی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این طرح، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ٩٧ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در سال  ٩٨ از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شد و برای تامین باقی  اعتبار مورد نیاز، پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی در باره آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی سد شیرین دره به مناطق شمالی شهر بجنورد گفت: این پروژه از خروجی مخزن فشار شکن واقع در پلیس راه بجنورد، شروع شده است و به طول ٢٢  کیلومتر و تا مخزن واقع در سایت آهکی ادامه خواهد داشت، سه کیلومتر از این پروژه در زمان مدیریت طرح در حوزه شرکت آب منطقه ای استان اجرا شد و پس از انتقال طرح به آب و فاضلاب استان، ١٩ کیلومتر باقی مانده، به وسیله ۲ پیمانکار مجزا در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساقی با اشاره به اینکه این طرح در طول مسیر، مشترکان مسکن مهر گلستان شهر بجنورد را نیز از آب سد شیرین دره بهره‌مند خواهد کرد افزود: برای ذخیره سازی و متعادل سازی کمی و کیفی آب در بخش شمالی شهر، یک باب مخزن ١٠  هزار متر مکعبی در مسیر پروژه رینگ شروع شده و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: بیشترین مشکل پیش روی پروژه، تامین اعتباری است و در حال حاضر  پیمانکاران بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از این شرکت مطالبه دارند.

وی خاطر نشان ساخت: در صورت تامین به موقع اعتبارات پیش بینی می شود فاز اول پروژه تا گلستان شهر بجنورد، در شهریور امسال به بهره برداری برسد که با تکمیل و بهره برداری از این طرح کل جمعیت ساکن در این مجموعه مسکونی، از آب شیرین دره بهره مند خواهند شد.

ساقی افزود: در صورت تامین اعتبار برای اجرای خط انتقال مخزن گلستان شهر به ابتدای بلوار ۳۲ متری شهدا، بخش عمده ای از جمعیت ساکن در این مناطق هم از آب سد بهره مند خواهند شد.

ساقی اظهار داشت: با یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی، علاوه بر مناطق کمتر برخوردار شهر بجنورد، ساکنان روستاهای مجاور مسیر خط انتقال از بیدک تا انتهای مسیر از آب سد شیرین دره بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: روستاها شامل لنگر، باغچق، علی آباد، محمدعلی پهلوان، شهید آذرسا، باقرخان های ۱، ۲ ، ۳ تا روستای ینگه قلعه و روستای پسرکانلو جدید است.

به گزارش ایرنا، اجرای رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد در ادامه طرح انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد در حال پیگیری است و با بهره برداری از آن، تمام شهروندان از آب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برخی از سال ها به صورت مقطعی تمام مشترکان آب در بجنورد را تحت پوشش آب سد شیرین دره آورده است اما برای بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی این مشترکان از آب سد، باید رینگ شمالی خط انتقال کامل شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد. 

برچسب‌ها بجنورد آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبار بجنورد آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبار شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی آب سد شیرین دره سد شیرین دره شهر بجنورد بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود