Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:13:03 GMT

راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان در استان سمنان پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۴۱۹۷

راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان در استان سمنان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گرمسار به میزبانی اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان ضمن تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه آموزشی و اجرای سیاست‌های اقتصادی در این نهاد اظهار داشت: ما در مجلس بحث‌های پایه‌ای مربوط به ارتقای سطح حقوق معلمان و نیز افزایش بودجه نظام آموزشی کشور را پیگیری خواهیم کرد اما در همین حال، راه‌اندازی تعاونی فرهنگیان هم می‌تواند گامی مؤثر برای رفع مشکلات این قشر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در آموزش‌وپرورش در راستای اجرای طرح‌های اقتصادی و ایجاد درآمدزایی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: با تحقق این هدف اقدامی اساسی برای افزایش سطح حقوق معلمان برداشته خواهد شد.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه دولت و مجلس و به‌ویژه شخص وزیر آموزش‌وپرورش و همه مدیران وزارتخانه باید دلسوزانه به دنبال رفع مشکلات معیشتی معلمان باشد، خاطرنشان کرد: با شعار و حرف مشکلی از مشکلات فرهنگیان کم نمی‌شود باید یک‌بار و برای همیشه با طرح‌های کارشناسی و دقیق مشکلات فرهنگیان کشور برطرف شود چراکه رکن اساسی توسعه‌ی پایدار، آموزش‌وپرورش است.

مطهری تصریح کرد: باید فرهنگیان پاک دست، مطالبه گر و متخصص در تعاونی فرهنگیان وارد عمل شوند و برای حل فوری مشکلات این قشر طرح‌ها و راهکارهای مطلوب را ارائه دهند این در حالی است که ظرفیت‌های مطلوبی در این قشر نهادینه‌شده و باید از همین ظرفیت نیز برای ارتقای وضعیت معیشتی آنان استفاده کرد.

وی بابیان اینکه هزینه‌های آموزش‌وپرورش به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده این نظام است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، بسط عدالت آموزشی و تقویت ظرفیت‌های موجود از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد و باور ما این است اگر می‌خواهیم مشکلات کشور برطرف شود باید اول مشکلات آموزش‌وپرورش را حل کنیم.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس بیان کرد: درواقع اصلاح در هر حوزه‌ای ازجمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فقط زمانی ممکن خواهد بود که مشکلات نظام آموزشی کشور ما به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

کد خبر 4927939

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمسار اردشیر مطهری جلسه شورای آموزش و پرورش ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شب قدر شیوع کرونا ایلام زلزله کمک به نیازمندان بیرجند مواسات ماه مبارك رمضان آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند