Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم علیگوزنجانی گفت‌ در رابطه با جشنواره یاشماق، اظهار کرد: نگاه اصلی و هدف از اجرای جشنواره یاشماق، به‌روزرسانی لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نگاه اصلی جشنواره یاشماق به‌روزرسانی لباس‌های بومی و محلی استان زنجان.

دبیر جشنواره یاشماق در استان زنجان گفت: نگاه اصلی جشنواره یاشماق به‌روزرسانی لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم علیگوزنجانی گفت‌ در رابطه با جشنواره یاشماق، اظهار کرد: نگاه اصلی و هدف از اجرای جشنواره یاشماق، به‌روزرسانی لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است.

وی افزود: این جشنواره در چندین بخش برگزار می‌شود که در رابطه با این موضوع، نمایشگاهی نیز در سال گذشته برگزار شد و لباس‌های بومی و محلی زنجان از مناطق مختلف استان جمع‌آوری و در نمایشگاه قرار داده‌ شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: یکی از بخش‌های جشنواره طراحی و اجرای لباس، با الهام‌گیری از لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است. همچنین جشنواره دو سطح آماتور برای افراد تازه‌کار و حرفه‌ای مخصوص افراد حرفه‌ای داوری می‌شود.

وی افزود: بخش دیگر طراحی شال، روسری، لچک و یاشماق است که علاوه بر طراحی جدید می‌توانند در این بخش تزئین جدیدی نیز روی پوشش‌های سر با الهام‌گیری از پوشش ایرانی و لباس‌های بومی و محلی زنجان ایجاد کنند.

علیگوزنجانی گفت: در بخش تصویرگری جشنواره شرکت‌کنندگان به طراحی لباس‌های به روز بومی و محلی استان و ایرانی می‌پردازند که با توجه به شرایط جامعه، طراحی ماسک نیز به این بخش افزوده شده‌ است.

دبیر جشنواره یاشماق در استان زنجان اظهار کرد: این جشنواره یک بخش پژوهشی نیز دارد که در این بخش علاقه‌مندان به ارائه تحقیق در رابطه با لباس‌های بومی و محلی و به‌روزرسانی آن‌ها می‌پردازند.

این مسئول تصریح کرد: نمایشگاه مجازی هم در اینستاگرام برای نمایش آثار جدید برگزار می‌شود که آثار با نام طراح خود در آن قرار می‌گیرند و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تصاویر کارهای‌شان را به شماره واتساپ ۰۹۰۳۰۶۴۸۸۷۲ ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی کدگذاری شده و هر اثر با کد خود، داوری می‌شود و شرکت‌کنندگان تا ۸ خردادماه امسال برای ارسال آثار خود زمان دارند که در ۱۰ خرداد آثار داوری می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان جشنواره یاشماق نگاه اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/همدان شهردار همدان اعلام کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان پرواز هواپیما با هدف تصویربرداری هوایی و سه‌بُعدی با مقیاس ۱.۵۰۰ انجام می‌شود.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام با دریافت مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

وی بیان کرد: در این پروژه از تکنولوژی‌های نوین دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی رقومی و متریک و همچنین لیزر اسکن(LIDAR) معابر شهر استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: پرواز هواپیمای دو موتوره سرنشین‌دار از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت و به مدت یک هفته در آسمان شهر همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار