Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:52:12 GMT

برگزاری تور مجازی موزه‌های خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۴۴۰۴

برگزاری تور مجازی موزه‌های خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فرمدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های روز موزه در این استان گفت: ساخت و انتشار فیلم و کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و بازدید‌های مجازی از موزه‌های این استان تدارک دیده شده است.

او با بیان این که هم اکنون این استان دارای ۹۴ موزه فعال است، افزود: این موزه‌ها زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، اداره کل اوقاف، سازمان زمین شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی اداره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: موزه بزرگ خراسان به آدرس https://www.aparat.com/v/IKFvi، موزه توس به آدرس https://www.aparat.com/v/Id ۷ kX و آرامگاه و موزه نادری به آدرس https://www.aparat.com/v/E ۳ ipf در آپارات معرفی شده اند.

مکرمی‌فر بیان کرد: تور مجازی موزه و آرامگاه نادری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx، تور مجازی موزه توس و آرامگاه فردوسی به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx، تور مجازی سایت موزه باستان شناسی بندیان درگز به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx، تور مجازی موزه نجوم و آرامگاه خیام نیشابوری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx تور مجازی آرامگاه عطارنیشابوری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx و تور مجازی سایت موزه قنات قصبه گناباد http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰ tuors.aspx در پرتال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز فراهم شده است.

او در خصوص دیگر برنامه‌های روز جهانی موزه در استان، تصریح کرد: رونمایی از سکه‌های ضرب توس و خراسان برای اولین بار رونمایی می‌شود.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: این اداره کل با شعار «موزه‌ها زنده اند» و با رویکرد اطلاع رسانی و اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.   مکرمی فر درباره برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها اظهار کرد: رونمایی و نمایش سکه‌های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار، رونمایی و نمایش تمبر‌های اختصاصی حکیم ابوالقاسم فردوسی که به مناسبت هزاره بزرگداشت فردوسی و سرایش شاهنامه منتشر شده و نمایش نقاشی رنگ و روغن زنده یاد استاد رخسار و اهدایی در موزه فردوسی از جمله برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در استان است.   او افزود: هم‌چنین اعطای پروانه بهره‌برداری موزه‌ای به نخستین موزه ریلی کشور که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاد شده از دیگر برنامه‌های این روز است.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: نمایش تعدادی از تابلو‌های نقاشی اثر استاد سروری هنرمند افغانستانی متعلق به مجموعه مجوز دار آقای ادیب آیین در موزه بزرگ خراسان و اعطای پروانه بهره برداری به مجموعه آثار تاریخیِ خصوصی آقای صلاحی در بجستان از برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در خراسان رضوی است.

۱۸ می‌مصادف با ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری شده است.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه ها تور مجازی گردشگری گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برنامه های روز جهانی موزه www razavichto ir virtual ۲۰ tuors aspx روز جهانی موزه ها کل میراث فرهنگی تور مجازی موزه آدرس http اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی گفت: تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم ضروری است هر چه سریع‌ تر انجام شود این جاده که پیرامون آن تلاش‌ های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است و باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد با سختی همراه باشد.   آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء در مشهد با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ ترین جریانی است که می‌ تواند از پیک‌ های زیارتی مشهد گره‌ گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌ آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌ های این شهر بیشتر احساس می‌ شود.   وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ و نقل جاده‌ ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ و نقل از جمله عرصه‌ های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ و نقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ ای، عمده خانواده‌ ها برنامه‌ ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌ گیری خود در نظر می‌ گیرند و در این میان، تردد جاده‌ ای از اولویت نخست برخوردار است.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌ سازی جاده‌ های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌ خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ ای نیز در آن رخ می‌ دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.   آیت‌ الله علم‌ الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ و نقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (ع) را دارند، برخی از شرکت‌ های هواپیمایی نرخ بلیت‌ های مسافربری را افزایش می‌ دهند و یا در حمل‌ و نقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌ شوند که گاهی درخواست‌ ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌ العاده نیز در این خصوص بی‌ نتیجه مانده است.   وی گفت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ ها به‌ ویژه برنامه‌ هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (ع) باشد.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است