Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@21:25:32 GMT

گنبد مسجد امام از داربست‌ها آزاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۴۶۶۰

گنبد مسجد امام از داربست‌ها آزاد می‌شود

با پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت گنبد مسجد امام اصفهان و اتمام عملیات مرمت این گنبد از حصار خارج می شود. .

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرمت گنبد مسجد امام اصفهان پس از طبله کردن کاشی‌ها از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

فریدون الهیاری اظهار کرد: با توجه به حجم، ابعاد و عظمت این گنبد که از سطح پشت بام تا بخش فوقانی گنبد دارای بیش از ۳۰ متر ارتفاع بوده و دارای ۱۶ ترک (بخش) و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه کاشی است، کارشناسان پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که سطوح زیر گنبد دچار آسیب شده، لذا آسیب‌های وارده به سطوح زیرین و همچنین جدا شدن کاشی‌ها از ملاط‌ها باعث شد تا عملیات مرمت این گنبد عظیم از سال ۱۳۸۹ آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: تا سال ۱۳۹۳ کمتر از ۲ ترک گنبد مسجد امام اصفهان مرمت و بازسازی شده بود، اما در طی ۵ سال گذشته فقط نزدیک به ۱۲ ترک آن مرمت شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر با اتمام ۹۰ درصد از عملیات مرمت این گنبد تا پایان فروردین ماه امسال، عملیات مرمت بخش‌های پایانی این گنبد از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ مرمت ترک‌های پانزدهم و شانزدهم به اتمام رسیده و گنبد عظیم مسجد تاریخی امام (ره) پس از ۹ سال از حصار داربست‌ها خارج شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان میراث فرهنگی گنبد مسجد امام گنبد مسجد امام عملیات مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق (ع) مراسم سوگواری این امام معصوم در مسجد حضرت امیر (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حسین ارضی به عنوان پیش و حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی به عنوان سخنران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. مرثیه خوان این مراسم علی کرمی است.

زمان برگزاری شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ در محل خیابان کارگر شمالی، بالاتر از ایستگاه مترو خواهد بود.

کد خبر 6095533 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • تصادف زنجیره ای در آزاد راه شیراز _ اصفهان
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود