Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:50:41 GMT

باید در حل مسائل راهبردی فارس وحدت رویه داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۴۸۱۱

باید در حل مسائل راهبردی فارس وحدت رویه داشت

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جمع 18 منتخب مردم فارس برای مجلس یازدهم، تاکید کرد که در مسائل راهبردی استان باید وحدت رویه وجود داشته باشد اگرنه نمی توان خواسته‌های مردم را در سطح ملی به خوبی پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار منتخبان مردم فارس، با بیان اینکه مسلماً در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در طول سال‌های گذشته، این مشکل(نبود وحدت رویه) وجود داشته است، خاطرنشان کرد: برای اینکه موضوع را حل کنیم باید راهکاری داشته باشیم که ما را به انسجام برساند و ارتباطات شبکه ای میان نمایندگان، متخصصان و نخبگان و نهایتا مسئولان استان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه همه مسئولان در سطوح مختلف دارای ارزش‌های مشترکی هستند، اما منافع ملی بر منافع فردی مقدم است، گفت: این موضوع اگر جزو باورهای ما شد، ایجاد انسجام و کار تشکیلاتی ممکن است؛ اما اگر شخصی به منافع خود روی آورد و پیگیر مسائل خود در مجلس شد تحقق این هدف دیگر امکان‌پذیر نیست.

او یکی دیگر از نکات مهم در بحث ارزش‌ها را موضوع ولایت پذیری و اعتقاد عملی به این مهم برشمرد و اضافه کرد: دانش‌محور بودن نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرارگرفته شود؛ تا اقتضای دانش را ندانیم و به صورت تخصصی و کارشناسی کارها را پیش نبریم، نمی‌توانیم به‌صورت منسجم عمل کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه از نگاه امام خمینی(ره) مجلس عصاره فضائل ملت است، خاطرنشان کرد: اگر فضیلت علم، خود را نشان ندهد نمی‌توانیم خود را نشان دهیم، از این‌رو برنامه باید برپایه علم نوشته شود، هر چیزی که مطرح می‌شود باید پایه علمی داشته باشد، ارزش‌های مشترک باید در مسائل حفظ شود.

او با یادآوری اینکه در پی آگاهی مشترک، هدف مشترک نیز باید دنبال شود، اضافه کرد: اگر فضیلت محور شد، کارها به نحو مطلوبی پیش خواهد رفت اما اگر این‌گونه نشد و هر شخصی برای خود انگیزه‌ای مطرح کرد کارها به سمتی پیش می‌رود که به سرانجام مطلوب نمی‌رسد؛ بنابراین اهداف مشترک به دنبال ارزش‌های مشترک می‌آید.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رقابت بین استان‌ها را باید درک کرد، درک رقابت استانی را ضعیف دانست و گفت: در برخی مواقع استان‌هایی که جمعیت کمتری دارند بودجه‌های مطلوبی دریافت می‌کنند اما ما در رقابت استانی ضعیف هستیم و بعضا با واگذاری منابع و معادن فارس به دیگر استان‌ها مواجه می‌شویم، ضعفی که از این منظر در کار است باید سامان داده و برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان فارس استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در فارس حجت الاسلام دژکام مجلس شورای اسلامی امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهرها فراهم می آورد و حتی در برهه ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده تر بر اینترنت در روزهای برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است .

کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی ها را ارج خواهند نهاد.

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ویدیو/ وعده صادق، یک عملیات راهبردی است