Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جمع ۱۸ منتخب مردم فارس برای مجلس یازدهم، گفت: در مسائل راهبردی استان باید وحدت رویه وجود داشته باشد اگرنه نمی‌توان خواسته‌های مردم را در سطح ملی به خوبی پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مسلماً در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در طول سال‌های گذشته، این مشکل (نبود وحدت رویه) وجود داشته است، خاطرنشان کرد: برای اینکه موضوع را حل کنیم باید راهکاری داشته باشیم که ما را به انسجام برساند و ارتباطات شبکه‌ای میان نمایندگان، متخصصان و نخبگان و نهایتا مسئولان استان ایجاد کند.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه همه مسئولان در سطوح مختلف دارای ارزش‌های مشترکی هستند، اما منافع ملی بر منافع فردی مقدم است، گفت: این موضوع اگر جزو باور‌های ما شد، ایجاد انسجام و کار تشکیلاتی ممکن است؛ اما اگر شخصی به منافع خود روی آورد و پیگیر مسائل خود در مجلس شد تحقق این هدف دیگر امکان‌پذیر نیست.

او یکی دیگر از نکات مهم در بحث ارزش‌ها را موضوع ولایت پذیری و اعتقاد عملی به این مهم برشمرد و اضافه کرد: دانش‌محور بودن نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرارگرفته شود؛ تا اقتضای دانش را ندانیم و به صورت تخصصی و کارشناسی کار‌ها را پیش نبریم، نمی‌توانیم به‌صورت منسجم عمل کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه از نگاه امام خمینی (ره) مجلس عصاره فضائل ملت است، بیان کرد: اگر فضیلت علم، خود را نشان ندهد نمی‌توانیم خود را نشان دهیم، از این‌رو برنامه باید برپایه علم نوشته شود، هر چیزی که مطرح می‌شود باید پایه علمی داشته باشد، ارزش‌های مشترک باید در مسائل حفظ شود.

او با یادآوری اینکه در پی آگاهی مشترک، هدف مشترک نیز باید دنبال شود، اضافه کرد: اگر فضیلت محور شد، کار‌ها به نحو مطلوبی پیش خواهد رفت، اما اگر این‌گونه نشد و هر شخصی برای خود انگیزه‌ای مطرح کرد کار‌ها به سمتی پیش می‌رود که به سرانجام مطلوب نمی‌رسد؛ بنابراین اهداف مشترک به دنبال ارزش‌های مشترک می‌آید.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رقابت بین استان‌ها را باید درک کرد، درک رقابت استانی را ضعیف دانست و گفت: در برخی مواقع استان‌هایی که جمعیت کمتری دارند بودجه‌های مطلوبی دریافت می‌کنند، اما ما در رقابت استانی ضعیف هستیم و بعضا با واگذاری منابع و معادن فارس به دیگر استان‌ها مواجه می‌شویم، ضعفی که از این منظر در کار است باید سامان داده و برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مسائل راهبردی وحدت رویه مجلس شورای اسلامی استان ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است