Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان را ابلاغ کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس دستور اداری صادر شده از سوی مصطفی سالاری در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمام مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از ابتدای خردادماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمام مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل USSD،  Mobile App،  SMS و نرم افزار‌های تحت وب medical.tamin.ir  و darman.tamin.ir  انجام خواهد شد.

گفتنی است فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

سامانه‌های ۴ گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

در این سامانه برای بیمهشدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود. تمام مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند. در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه بیمه سلامت انقضاء اعتبار دفترچه درمانی مستمری بگیران استحقاق درمان طرف قرارداد بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

جام جم آنلاین اصفهان؛ امید علی اصغری افزود: اجراي طرح برون سپاري و ارائه خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان در بستر الکترونیک از اوايل سال 94 از طريق دفاتر پيشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بيان اينكه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مديرپروژه شهرسازي الكترونيك معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت