Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@04:50:59 GMT

تعداد خودروهای مشمول افزایش قیمت بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۵۵۳۳

صراط:

صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش خبری ۲۱ در خصوص بازار خودرو گفت: طبق مصوبه هفته گذشته تنظیم بازار قرار بود ظرف یک هفته شورای رقابت قیمت جدید خودروها را اعلام کند.

او در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت ها شامل همه خودروها می شود یا خیر تصریح کرد: در جلسه هفته پیش که در ستاد تنظیم بازار برگزار شد مقرر شده بود  ۸ خودرو مربوط به سایپا و ۱۴ خودروی شرکت ایران خودرو قیمت گذاری شود اما در جلسه روز گذشته این میزان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی در خصوص کنترل قیمت حاشیه بازار گفت: در کمیته خودرو که ذیل ستاد تنظیم بازار است تصمیماتی درباره تنظیم بازار خودرو از لحاظ نحوه فروش و نحوه ثبت نام با هدف عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا اتخاذ کردیم.

او افزود: اگر تقاضا را واقعی نکنیم و به غیر از مصرف کنندگان اصلی برخی افراد سودجو هم وارد بازار شوند ممکن است حاشیه قیمت ایجاد شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در جلسه روز گذشته کمیته خودرو با حضور مراجع نظارتی محدودیت هایی برای ثبت نام خودرو  وضع شد  مبنی بر اینکه صرفا افراد بالای ۱۸ سال و هر کد ملی تنها یک بار می تواند خرید ثبت نامی خودرو داشته باشد. همچنین افراد در ۳۶ ماهه گذشته نباید از خودروسازها خریدی داشته باشند. اگر خودروها تا ۳ ماه مراجعه به گارانتی نکنند خدمات پس از فروش آن ها لغو خواهد شد.

واقعی کردن طرف تقاضا سیاست اصلی وزارت صمت در حوزه خودرو

صادقی نیارکی افزود: سیاست وزارت صمت واقعی کردن طرف تقاضا است البته اصلاح قیمت هم باید با نرخ منطقی صورت بگیرد تا حاشیه بازار ایجاد نشود. مجموعه سیاست های ما باعث کاهش تقاضا و عدالت در توزیع می شود.

او گفت: در شیوه های جدید فروش خودرو فرصت برابر به همه کسانی که ذیصلاح هستند داده می شود و اطلاعیه های آتی در خصوص فروش فوق العاده پیش فروش و مشارکت در تولید زمینه حضور متقاضیان واقعی خودرو را فراهم می کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت صادقی نیارکی بازار خودرو صراط تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگ یها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام کرده در روز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱پیامک به آنها ارسال شده می رساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

کد خبر 848599 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول