Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در ادامه روند اتهام زنی‌ها به منظور افزایش فشار به چین مدعی شد که دولت پکن در حال مداخله در روند کار روزنامه نگاران آمریکایی در هنگ‌کنگ است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی تهدید و مداخله چین در کار روزنامه نگاران آمریکایی در منطقه هنگ کنگ است و تاکید کرد که هرگونه تصمیمی در زمینه تجاوز به خودمختاری هنگ کنگ بر ارزیابی ایالات متحده از وضعیت سیاسی هنگ کنگ تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پامپئو طی بیانیه‌ای در این زمینه افزود: روزنامه نگاران اعضای جامعه خبری آزاد هستند و کادر پروپاگاندا نیستند و گزارشهای ارزشمند آنها مردم چین و سراسر جهان را از وقایع مطلع می‌کند. 

پامپئو اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا گزارش خود به کنگره در زمینه شرایط هنگ کنگ و میزان برخورداری این منطقه از خودمختاری و استقلال از چین را برای بررسی جزئیات بیشتر به تاخیر انداخته است.

این تاخیر به دلیل برگزاری کنگره ملی خلق چین در روز 22 ماه مه و تصمیمات این کنگره درباره هنگ کنگ و باز گذاشتن دست وزارت خارجه برای ارزیابی نتایج آن صورت گرفته است. 

آمریکا طی هفته‌های اخیر تلاش کرده تنشها و فشارها علیه چین را به ویژه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش دهد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که واشنگتن به دلیل عملکرد ضعیف در مقابله با ویروس کرونا به دنبال فرافکنی برای شانه خالی کردن از عملکرد ضعیف خود برای مدیریت بحران کرونا است که تا کنون باعث کشته شده دهها هزار آمریکایی شده است. 

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌های این کشور هم گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حزب کمونیست چین  را در زمینه شیوع کرونا مقصر می‌داند و گزینه هایی در این زمینه  در دست کار دارد.

پامپئو در این مصاحبه با اتهام زنی‌های فراوان علیه چین ، این کشور را  به عدم شفاف سازی متهم کرد و مدعی شد که تلاش برای پیداکردن یافته ها در باره منشا کرونا ماهیت سیاسی ندارد، بلکه کمک به پزشکان سراسر جهان است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: چین هنگ کنگ آمریکا روزنامه نگاران خارجه آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد