Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال ایران و لیگ برتر کشورمان تاکنون چنین لیگ فرسایشی و طولانی را به خود ندیده بود. شرایط مسابقات امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تمام سال ها متفاوت است و نمی‌توان پیش بینی کرد در ادامه راه چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که با دستور  رئیس جمهور اعلام شد در تاریخ 22 تا 27 اردیبهشت برگزاری مسابقات ورزشی بعد از عید سعید فطر بلامانع است دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش اول خردادماه را برای آغاز تمرینات و 22 این ماه را برای آغاز زمان از سرگیری مسابقات اعلام کرد و همین موضوع باعث شد، صحبت های گوناگونی درباره چگونگی برگزاری مسابقات مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز مسابقات دوباره تب و تاب فوتبال به کشورمان باز خواهد گشت. این در حالی است که با نگاهی به تعطیلات گذشته می توانیم به این نکته پی ببریم که کرونا شرایطی را به وجود آورد که تاکنون در فوتبال ایران نظیر آن را ندیده بودیم. تیم ها حدود ۷۰ روز در تعطیلات بودند و امکان دارد با شرایط متفاوتی به این مسابقات پا بگذارند که همین می تواند به تنهایی خودش عاملی برای جذابیت باشد. به هر حال قبل از اینکه بخواهیم به چگونگی و چرایی بپردازیم باید به این نکته اشاره کرد که برگزاری مسابقات خودش یک گام مثبت برای فوتبال ایران است. در این‌باره فلاحت‌پیشه عضو فراکسیون ورزش به خبرنگار برنا گفت:  نظام سلامت ایران در مبارزه با کرونا جزو چند کشور برتر دنیا بوده است. ضمن اینکه در بحث پیشگیری ما رتبه خوبی داریم و از برخی کشورهای اروپایی بهتر بوده‌ایم و می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ فوتبال را برگزار کنیم. ضمن اینکه بسیاری از کسب و کارها راه اندازی شده‌اند و مردم با کرونا همزیستی کرده‌اند چرا نباید فوتبالی که متعلق به مردم است برگزار نشود. ضمن اینکه برای جلوگیری از فشار روانی منفی کرونا برگزاری رقابت‌های فوتبال می‌تواند بسیار مثبت باشد.

*دو‌گانه‌های سود و ضرر

باشگاه های ایرانی حدود ۷۰ روز  تمرین نکردند و و باید زمان کافی برای آمادگی آنها در نظر گرفته شود. نگاهی به تقویم لیگ نوزدهم نشان می دهد که اگر بیماری کرونا ویروس شیوع پیدا نمی کرد ۲۹ اردیبهشت این رقابت‌ها به پایان رسیده بود.  در این میان در برخی موارد نیز به سود  برخی تیم ها تمام شد و در برخی موارد هم امکان دارد برای تیم‌ها مشکل‌ساز شود. اگر بخواهیم به مواردی که تعطیلی رقابت‌های لیگ به سود برخی شده باشند اشاره کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که با برگزاری رقابت‌ها تا هفته 21 برخی از تیم‌ها مصدومانی داشته اند که بنا نبود در حالت عادی آن ها به مسابقات لیگ نوزدهم برسند اما کرونا باعث شد که این اتفاق رخ دهد.

*رسیدن مصدومان می تواند خبر خوبی باشد

داود سیدعباسی مربی تیم شهر خودرو در این باره به خبرنگار برنا گفت: قطعاً بهبودی بازیکنان برای سرمربیان می تواند خبر خوبی باشد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که به نظر من تیم‌ها درباره رسیدن مصدومان شرایط برابری دارند و این را می‌توان با توجه به اینکه عدم آمادگی بدنی و تاکتیکی شامل همه تیم ها می شود یک منفعت دانست. البته از این باب که برخی تیم‌ها مصدومان کمتری داشتند و برخی دیگر بازیکنان کلیدی آنها مصدوم شده بود؛ می‌تواند نکته حائز اهمیت باشد.

*حضور تیم ها با بازیکنان کامل کیفیت مسابقات را بالا می برد

در این رابطه سیدمهدی سیدصالحی ملی پوش فوتبال ایران گفت: اینکه بازیکنان مصدوم بتوانند به لیگ نوزدهم برسند در کل می تواند اتفاق خوبی باشد و باعث بالا رفتن کیفیت رقابتها خواهد شد. سیدصالحی در ادامه با اشاره به این نکته که در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی گفت کدام تیم در شرایط پساکرونایی سود می برد و کدام تیم ضرر و این موضوع فقط با برگزاری مسابقات مشخص می شود. باید در طول زمان دید که کدام تیم به طور کلی از این شرایط ضرر کرده و کدام تیم سود. حضور تیم ها با بازیکنان کامل کیفیت مسابقات را بالا می برد.

وی افزود: امکان دارد یک بازیکن قبل از مصدومیت در شرایط مناسبی قرار نداشته بود اما در شرایط بعد از کرونا می تواند به اوج دوران آمادگی خود برسد و حتی شاید این تعطیلات در آینده فوتبالی او نیز تاثیرات بسیار مثبتی می گذارد همین قضیه امکان دارد عکسش هم اتفاق می افتاد و یک بازیکن و یک تیم با رسیدن مصدومان ضرر بیشتری کند.

*بازیکنان خارجی پاشته آشیل می‌شوند

بازیکنان خارجی در لیگ ما معمولا باعث بهتر شدن تیم‌هایشان می شوند، اما شاید این بار پاشنه آشیل شوند. بسیاری از باشگاه‌های ایرانی بازیکنان خارجی موثری در ترکیب اصلی خود دارند که در حال حاضر این بازیکنان خارج از کشور حضور دارند. روند تجربه سالهای گذشته نشان می دهد امکان عدم بازگشت برخی از این بازیکنان به دلیل نگرفتن حقوق و دستمزد و حتی فسخ یک طرفه قرارداد وجود دارد و به نظر می‌رسد این موضوع باعث شود باشگاه‌ها در ادامه راه با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در این رابطه سیدعباسی، مربی شهر خودرو گفت: اصلا باید ببینیم آیا تا زمانی که قرار است تمرینات شروع شود بازیکنان خارجی می‌توانند خودشان را به ایران برسانند، یا خیر ؟ به هر حال پرواز های ورودی محدود است و در سرتاسر جهان نیز این موضوع وجود دارد و شرکت‌های هواپیمایی با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند. اما درباره شهر خودرو ما بازیکن خارجی زیادی نداریم به غیر از یک بازیکن اوکراینی و البته یک مربی ایتالیایی که با توجه به این که باشگاه برای هر تصمیمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آماده بوده است قطعاً  خارجی‌های ما به کشور بازخواهند گشت.

سیدصالحی در این باره نظر متفاوتی دارد و معتقد است: دو ماه و نیم تعطیلی فقط شامل بازیکنان می‌شده است و مدیران باشگاه ها باید در این مدت به دنبال جذب منابع مالی و حتی جذب اسپانسر جدید می‌بودند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در این رابطه تصریح کرد: در این جا و در چنین حالتی فرق میان مدیران کاربلد و مدیرانی که فقط می خواهند دوره مدیریت‌شان در باشگاه ها بگذرد و روزها را سپری می کنند مشخص می شود از این بابت می‌توان یک وجه تمایز میان باشگاه ها شامل شد.

*آماده سازی تیم ها همچنان بحث اصلی است

ادامه راه و انگیزه برای درخشش شاید مهمترین تفاوت باشگاه های کشور  باشد. در حال حاضر باشگاه‌هایی که بخواهند با انگیزه به دنبال درخشش در لیگ و کسب بهترین نتیجه باشند، کم نیستند اما با توجه به این نکته که تاکنون این شرایط در فوتبال جهان و ایران بی سابقه بوده است و هیچ فصلی تا این حد طول نکشیده بود شاید آمادگی تیم‌ها و انگیزه آنها برای بازی متفاوت باشد و نقش کلیدی سرمربیان در این رابطه می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

سیدعباسی در این باره گفت شکی وجود ندارد که دادن انگیزه به بازیکنان کار ساده ای نیست اما با توجه به اینکه ما بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا را نیز باید برگزار کنیم، در صورتی که برگزاری مسابقات قطعی شود بازیکنان ما می‌توانند با روحیه بالا ادامه مسیر موفقیت آمیز خود را ترسیم کند.

سیدصالحی نیز در این باره عنوان کرد: مهمترین تفاوت باشگاه‌ها همینجا مشخص می شود. کادر فنی هر باشگاه در برهه فعلی می‌تواند تاثیرگذارترین هدف اصلی باشد و باید ببینیم مدیران و کادر فنی باشگاه‌ها چگونه ادامه رقابت های لیگ برتر را رقم می زنند.

*امکان هر اتفاقی در لیگ وجود دارد

سیدصالحی ادامه داد: سال ۹۰ ما در سپاهان سه بازی داشتیم و تنها یک برد نیاز داشتیم و اگر یک بازی را می‌بردیم بقیه دیدارهای تشریفاتی می شد. اما ما در شیراز در حالی که نیمه اول را سه بر صفر از  فجر جلو بودیم در نیمه دوم سه گل دریافت کردیم تا از این دیدار ۱ امتیاز به دست بیاوریم. در بازی بعدی نیز ما با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل صنعت نفت در اصفهان متوقف شدیم و کار به بازی سوم با پرسپولیس رسید که تا دقیقه ۹۶ د یک بر یک مساوی بود و قهرمان شده بودیم؛ اما گل لحظات پایانی تکلیف جام را تغییر داد. نمی‌خواهم اینجا درباره قهرمان لیگ صحبت کنم اما منظور از این مثال این بود که بی‌شک احتمال رخ دادن هر اتفاقی در جدول وجود دارد و امیدوارم بتوانیم بازی‌های جذابی را ببینیم.

*سخن آخر

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که فوتبال ایران و لیگ برتر کشورمان تاکنون چنین لیگ فرسایشی و طولانی را به خود ندیده بود. شرایط مسابقات امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تمام سال ها متفاوت است و نمی‌توان پیش بینی کرد در ادامه راه چه اتفاقی خواهد افتاد. اما بسیاری از هواداران بی‌صبرانه منتظر آغاز سوت رقابت‌های لیگ برتر کشورمان هستند تا ببینند تیم‌شان درون زمین چگونه خواهد. بازیکنان شانس دارند برای آینده بهتر تلاش کنند و البته باید یاد بگیریم پروتکل بهداشتی و رعایت آن اصلی است که شاید باید برای چند فصل به آن عادت کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر فوتبال ویروس کرونا ادامه مسابقات لیگ برتر مهاجمان خارجی برگزاری مسابقات بازیکنان خارجی فوتبال ایران ادامه راه باشگاه ها کدام تیم لیگ برتر رقابت ها یک بازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سیامک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه ژیمناستیک ایران برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را کسب کند، اظهار کرد: اتفاقی تاریخی رخ داده و ژیمناستیک ایران توانست به المپیک راه یابد. در این راه عوامل فدراسیون و در رأس آن سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و اجرای دقیق به ژیمناست مستعد کشورمان کمک کردند تا او بتواند ژیمناستیک کشورمان را برای اولین بار المپیکی کند.

وی ادامه داد: با شناختی از عوامل فدراسیون دارم مطمئناً برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای الفتی خواهند شد تا در مسابقات المپیک نتایج قابل قبولی بگیرد. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و اگر الفتی خوب تمرین کند و از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد با تمرکز بالای خود می‌تواند شانس کسب مدال داشته باشد و بر روی سکو برود تا به کاروان ورزشی ایران کمک کند.  

ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست

کارشناس ژیمناستیک درباره اینکه الفتی در جام جهانی قطر یکی از اجرا‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: پیش از مسابقات الفتی کاملاً آماده بود و دلیل اینکه در اجرای اول موفق نبود را به دلیل اینکه در قطر نبودم نمی‌دانم. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و قهرمانان المپیک هم پیش آمده در اجراهای خود به خاطر از دست دادن لحظه‌ای تمرکز بر زمین افتادند. همه ورزشکاران استرس دارند به خصوص آنهایی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند. الفتی پیش از این عملکرد بسیار خوبی در مسابقات قبلی ثبت کرده بود که با وجود آنکه نتوانست اجرای مدنظرش را در قطر داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

راه افزایش نمایندگان در المپیک

وی در مورد اینکه ژیمناستیک ایران چگونه می‌تواند سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد، عنوان کرد: در اوایل ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک او گفته بود به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در المپیک پاریس دو نماینده داشته باشیم. این برنامه‌ریزی به ثمر نشسته و در المپیک پاریس یک ژیمناست و یک داور داریم. مطمئناً برای آنکه نمایندگان بیشتری در المپیک بعدی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. با توجه بیشتر به ورزش مدال‌آور ژیمناستیک این توانایی را داریم تا در ادوار بعدی المپیک و بازی‌های آسیایی با نمایندگان بیشتری که داریم برای کسب مدال راهی مسابقات شویم.

از کسب مدال الفتی ناامید نیستم

یوسفی در خصوص اینکه الفتی چگونه می‌تواند همانند المپیک آسیایی هانگژو در المپیک پاریس هم مدال‌آوری کند، تأکید کرد: آوردگاه المپیک به شکلی است که تمامی ورزشکاران برای کسب مدال می‌آیند و الفتی هم از این قاعده مستثنی نیست. همدلی و همراهی جامعه ژیمناستیک به الفتی روحیه بالاتری می‌دهد و آمادگی ذهنی کامل به میدان برود. به یاد داشته باشیم المپیک آوردگاه قهرمانان تمامی رشته‌هاست و نخبگان هر رشته ورزشی راهی مسابقات می‌شوند. برای کسب مدال الفتی ناامید نیستیم ولی نباید بار روانی منفی ایجاد کنیم. کسب مدال برای او و ژیمناستیک ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست