Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:19:08 GMT

مجازات منتشرکنندگان اکاذیب چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۵۲۵

مجازات منتشرکنندگان اکاذیب چیست؟

 اغلب ما خبر‌هایی کذب درباره برخی از اشخاص یا اتفاقات را شنیده‌ایم؛ خبر‌هایی که ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورند.

 برخی از این خبر‌ها منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود که از لحاظ قانونی این کار جرم به حساب می‌آید و مجازات قانونی برای آن در نظر گرفته شده است.

مطابق با قانون اگر هر فردی به قصد ضرر رساندن به دیگری، تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکوائیه یا هر گزارش دیگری اقدام به انتشار اخبار کذب کند متخلف است و باید با او برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




البته انتشار مطالب کذب یا در فضای مجازی یا با توزیع هر گونه اوراق چاپی و خطی با امضاء یا بدون امضاء صورت می‌گیرد و در این کار مطالبی برخلاف حقیقت به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت داده می‌شود.

مطابق با ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی هر شخص به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار کند و یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به‌غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از ۲ ماه تا ۲ سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.             منبع:افکارنیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اکاذیب فضای مجازی جرم زندان پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • توخل: ما گل نزدیم و رئال مجازاتمان کرد
  • گفت و شنود/ نیگه دار!
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود