Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@13:41:07 GMT

استقبال اسلام‌آباد از توافق سیاسی در کابل

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۷۵۸

استقبال اسلام‌آباد از توافق سیاسی در کابل

خبرگزاری میزان- وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه یکشنبه با استقبال از امضای توافق بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کابل و اعلام تعهد مجدد برای حمایت از صلح افغانستان، بر لزوم آغاز فوری گفت ‌و گوهای میان تمام گروه‌های داخلی این کشور تاکید کرد. تاریخ انتشار: 08:10 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۶۵۷

خبرگزاری میزان- وزارت امور خارجه پاکستان دیشب با صدور بیانیه‌ای، امضای توافق‌نامه میان رییس جمهوری افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور، را خوشایند دانست و گفت: در این مقطع حساس همکاری سازنده میان همه رهبران افغانستان بسیار حائز اهمیت و در جهت منافع مردم این کشور است تا بتوانند به دهه‌ها خشونت و جنگ جاری پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: توافق امروز میان رهبران سیاسی کابل امر ضروری برای مقابله موثر با چالش‌های افغانستان از جمله مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین پیمان صلح دوحه را فرصت تاریخی برای رهبران سیاسی افغانستان جهت پیشبرد روند صلح این کشور تعبیر کرد و بر لزوم هرچه سریعتر گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان و رسیدن به یک توافق جامع و فراگیر تاکید کرد.

دولت پاکستان خواهان احترام به تعهدها به پیشبرد صلح در افغانستان و هوشیار بودن نسبت به بدخواهان طرح صلح در داخل‌ و خارج این کشور شد.

 

بیشتر بخوانید: توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله» بر سر تقسیم قدرت در افغانستان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به زودی توافق همکاری امضا می کنند چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان دولت افغانستان: طالبان به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان
کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد مقام افغانستانی تلاش ایران برای صلح افغانستان را مهم دانست عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد

 

پس از چند ماه کشمکش‌ها و بحران ناشی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امروز توافق‌نامه سیاسی بین عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری امضا و بر این بحران نقطه پایان گذاشته شد.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اشرف غنی عبدالله عبدالله عبدالله عبدالله اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل