Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:06:40 GMT

قدمتان روی چشم اما بعد از شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۸۶۶

قدمتان روی چشم اما بعد از شکست کرونا

آب و هوای پاکیزه و خنک، امنیت بالا، مردم مهمان نواز، زنده بودن شهرها و روستاها، ترکیب کوه ، جنگل و آبشارها باعث شده کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بهشتی در جنوب کشور پذیرای هزاران میهمانی باشد که در استانهای گرم جنوب ماه مبارک رمضان را سپری کرده اند.

به عنوان مثال در همین سال گذشته بر اساس اعلام شهرداری و دستگاه های خدمت رسان بیش از سه برابر جمعیت شهرستان، گردشگر و میهمان به سمت بویراحمد و دنا آمدند آنچنان که تمامی ظرفیت های شهرها هم به کار گرفته شد و با این حال باز هم در بخشهایی خدمت رسانی ایده آلی انجام نگرفت و در نهایت هم در ورودی های شهر میهمانان به برخی روستاها و بخش ها هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که جمعیت شهر یاسوج کمتر از ۱۵۰هزار نفر اعلام شده اما در تعطیلات عید فطر پارسال بیش از ۶۰۰هزار نفر وارد این شهر و دریگر مناطق شهرستان بویراحمد شدند و این فزونی مسافران مردم و مسئولان منطقه را همچون سال های گذشته غافگیر کرد.

این حجم از گردشگر در شرایطی به این استان می آمدند که هم کنکور و هم امتحانات پایان ترم مدارس و دانشگاه ها باعث شده بود بسیاری سفر های خود را به تاخیر بیندازند.

اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور ،فروردین ماه کمترین حجم مسافرت در کشور ثبت شد. مدارس و دانشگاه ها هم که همان قبل از عید تعطیل شدند و کنکور هم که تقریبا دو ماه با تاخیر برگزار می شود.

ضمن آنکه ویروس کرونا بر خلاف انتظار و پیش بینی در تابستان در استانهای جنوبی و گرم و که همگی همسایگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند به ناگاه آنچنان شیوع پیدا کرد که به رغم لغو محدودیت ها در سراسر کشور ،در  این استانها دوباره محدودیت ها  تشدید شد.

از سویی استان کهگیلویه و بویراحمد با انجام اقدامات پیشگیرانه تاکنون عملکرد موفقی در کنترل شیوع این ویروس در کشور از خود نشان داده آنچنان که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می گویند در روزها و دو هفته گذشته تعداد مبتلایان جدید انگشت شمار بوده و اغلب نیز با مراقبت های خانگی  مراحل درمان را طی کرده اند.

همه این مسائل باعث شده موجی از نگرانی در میان مردم استان کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شود که اگر عید فطر امسال مثل سال های گذشته خیل گردشگران به سمت استان هجوم بیاورند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در شرایطی که هتل ها و اقامتگاه های گردشگری مسافر و میهمانی پذیرش نمی کنند و با توجه به اینکه دمای هوا در استان خصوصا در شبها به گونه ای است که امکان اقامت در چادر یا فضای باز وجود ندارد این ترس وجود دارد که مسافران و گردشگران نیز با ورود به استان سردرگم شده و این موضوع باعث شیوع بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

موضوعی که مسئولان نیز نسبت به آن ابراز نگرانی می کنند آنچنان که استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرده که اماکن و زیرساخت های گردشگری فعلا تعطیل هستند و استان پذیرای مسافری نخواهد بود.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این باره می گوید: در حال رایزنی با ستاد ملی کرونا هستیم تا محدودیت هایی برای تعطیلات عید فطر در استان و شهرستان در نظر گرفته شود و بی شک مسئولان ملی هم نمی خواهند بویراحمد و دنا قربانی شیوع کرونا شود.

شاهرخ کناری می افزاید:در برش شهرستانی و استانی تصمیماتی اتخاذ شده است که امیدوارم در حوزه ملی مجوز اجرای آن صادر شود زیرا تصمیمات استانی مستلزم تایید ستاد ملی کرونا در کشور است.

وی یادآوری کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طریق تماس های تلفنی و مکتوب محدودیت هایی برای استان درخواست کرده است، امیدوارم مجوزهای لازم در این خصوص صادر شود تا همچنان وضعیت شهرستان پاک بماند.

کناری با اشاره به وضعیت قرمز استان خوزستان تاکید کرد: با ایجاد برخی محدودیت ها می توان از شیوع ویروس کرونا در تعطیلات عید فطر جلو گیری کرد.

با اینکه حضور گردشگران برای هر استانی هم به لحاظ اقتصادی و گردشگری همواره جز اولویت هاست و مردم استان چهار فصل  کهگیلویه و بویراحمد همواره با روی باز پذیرای مهمانان در فصل های مختلف بوده اند اما این نخستین بار است که مصلحت میزبان و مهمان ایجاب می کند که هم مردم و هم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از مسافران تقاضا می کنند در تعطیلات عید فطر به استان سفر نکنند.

این درخواست برای مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره به میهمان نوازی شهره بوده اند ، درخواستی بسیار سخت است و زمانی این موضوع سخت تر خواهد شد که  از ورود مهمان یا مسافری به استان ممانعت شده و یا مهمانی برگردانده شود.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث شده خدماتی به مسافران و گردشگران ارایه نشود غرور فرهنگی و تاریخی میزبان از ارایه نکردن خدمت به میهمانانی که یک ماه گذشته را روزه داری کرده اند نیز سخت جریحه دار می شود.

با این حال  مردم و مسئولان امیدوارند که تا پایان خردادماه وضعیت استانهای کشور رو به بهبود پیش برود و در نتیجه دوباره چراغ اماکن گردشگری کشور روشن شود و کهگیلویه و بویراحمد با همه زیبایی هایش میزبان گردشگران و مسافرانی شود که قصد دارند خستگی ۴ ماه خانه نشینی را از تن به در کنند.

آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان در چند روز اخیر از روند نزولی فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور حکایت دارد، اما با وجود این مسئولان به هیچ عنوان آن را به معنای عادی‌سازی شرایط نمی‌دانند و همچنان بر تداوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات غیرضروری و رعایت اصول بهداشتی در جامعه تاکید دارند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

این ویروس مدتها است که زندگی عادی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده و فارغ از مشکلات معیشتی و اقتصادی برخی آسیب‌های روانی همچون وسواس، اضطراب و نگرانی از انگ و برچسب و آسیبهایی نیز  برای قشرهای مختلف جامعه به دنبال داشته که مشکلات اجتماعی و روانی آنها پس از گذر از دوران بحران نمود بیشتری خواهد داشت. 

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.  

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد قله دنا کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد قله دنا کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد قله دنا کهگیلویه وبویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیلات عید فطر ویروس کرونا محدودیت ها باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد