Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:57:55 GMT

رانندگان بخش خصوصی یزد دستشان به جایی بند نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۹۲۴

در پی گلایه های رانندگان بخش خصوصی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد که طرف حساب این سازمان رانندگان نیستند و فقط با مالکین اتوبوس در ارتباط هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شیوع بیماری کرونا در استان یزد بر بسیاری از مشاغل تاثیر گذاشت و سبب تعطیلی یا کاهش فعالیت کسبه در طول دو تا سه ماه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از بخش هایی درگیر این ماجرا بودند که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مجبور به عدم فعالیت شدند. روزمزد بودن برخی از رانندگان طرف قرارداد شهرداری یزد و دریافت حقوق با تاخیر موجب گلایه بسیاری از این صنف را دربر داشت.

مالک اتوبوس طرف حساب سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد

محمدرضا شفیعی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به پرداختی های صورت گرفته توسط شرکت های خصوصی اتوبوسرانی یزد به رانندگان، گفت: ارتباط کارگری و کارفرمایی در سازمان و نیروی بهره بردار وجود ندارد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد هیچگونه دخالتی در هزینه های پرداختی شرکت های خصوصی به رانندگان ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه میزان حقوق رانندگان با توافق بین مالک اتوبوس و راننده صورت می گیرد اضافه کرد: در سازمان حمل و نقل بار و مسافر، فقط بهره بردار که مالک اتوبوس است را می شناسیم که باید خدماتی را انجام داده و هزینه آن را دریافت کند.

در بحث پرداخت حقوق هیچگونه ورودی نداریم

وی خاطرنشان کرد: ما در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بر کیفیت عملکرد شرکت ها و ارائه خدمات به شهروندان و همچنین انجام امور توسط رانندگان نظارت کرده و در بحث پرداخت حقوق هیچگونه ورودی نداریم.

شفیعی عنوان کرد: وقتی یک راننده می خواهد وارد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شود یکسری مراحل را باید طی کند و در نهایت پس از موفقیت در گذر از مراحل، ما به مالک اتوبوس اعلام خواهیم کرد که این شخص می تواند از این پس تحت مدیریت شما شروع به فعالیت کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در پاسخ به این سوال که چرا پرداختی های حقوق رانندگان بخش خصوصی با تاخیر و با میزان پایین انجام گرفته، گفت: رانندگان بخش خصوصی در فروردین ماه اصلا فعالیتی نداشتند و از روز 23 اسفندماه سال گذشته تا 30 فروردین ماه امسال اصلا اتوبوسی در یزد مشغول به کار نبود، به همین میزان هم حقوق شخص کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد به مالکین مساعدت هایی را پرداخت کرده تا در ایام تعطیلی خیلی با مشکل روبه رو نباشند اضافه کرد: حتی با وجود عدم فعالیت رانندگان، مالکین بخشی از حقوق را پرداخت کردند تا در شرایط کرونا با مشکلی روبه رو نشوند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: رانندگان بخش خصوصی مالک اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

به گزارش همشهری آنلاین، در مورد حقوق کارگران، سرانجام اینکه حسین علی رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است و تقریبا این ۲ عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

اما داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج، این روزها متفاوت از گذشته شده تا جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزنها را از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهیم.

محمد صادق قنادزاده معاون این سازمان هم در اظهارنظری با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

اوتصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که به بانکوک پایتخت تایلند رفته در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل گفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را داریم البته او این را هم اضافه کرده که ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت. او افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

کد خبر 847319 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم کارگران حقوق و دستمزد تجارت خارجی

دیگر خبرها

  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست