Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سایت دولتی نوشت: بورس در وضعیت غیرعادی قرار دارد و این نگرانی وجود دارد که زیان چهل درصدی متوجه برخی خریداران سهام بورس شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خبرآنلاین نوشت: سرمایه‌هایی که تا دیروز راه فردوسی را در پیش می‌گرفتند، حالا خیابان حافظ را ترجیح می‌دهند، حضور در بورس اوراق بهادار تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدهی بورس تهران در سال گذشته در حالی ۱۸۷ درصد اعلام شد که سایر بازار‌های مشابه بازدهی در محدوده ۱۹ تا ۴۰ درصد داشته‌اند.
تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار سهام در حالی ادامه دارد و در شرایطی تعداد تازه‌واردان به بازار سرمایه در حال افزایش است که بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند جمعیت تازه‌وارد آماده رویارویی با واقعیات بورس نیستند.
میثم رادپور کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت فعلی بازار سرمایه چیست؟ گفت: نکته مهم این است که بازار وضعیت عادی ندارد. مهم‌ترین نکته‌ای که مد نظر سهامداران و تازه‌واردان به بورس باید قرار گیرد، این است.
وی با اشاره به اینکه عدم واکنش بازار سرمایه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی کمی نگران‌کننده است، گفت: در شرایط کنونی اخبار جاری تاثیرگذاری‌اش را بر بورس از دست داده و هر روز بازار سرمایه در حال رسیدن به رکورد تازه‌ای است. در حقیقت مثبت نبودن بازار سرمایه در شرایط فعلی غیر عادی تلقی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اقبال مردم به بورس در ذات خود اتفاق خوبی است، گفت: به هر حال در سال‌های اخیر نرخ ارز افزایش سیصد درصدی را تجربه کرده و نوعی احساس جاماندگی در بازار سرمایه شکل گرفته است، از سوی دیگر در شرایط کنونی وضعیت بازار تحت تاثیر مقررات سختگیرانه بانک مرکزی و وضع محدودیت‌های جدی بر نقل و انتقال پول از یک‌سو و محدود شدن دامنه پرداخت سود بانکی از سوی دیگر در کنار جدی شدن دریافت مالیات از مسکن و سکه و ارز، بخشی از سرمایه‌ها را به بورس کشید.
وی تاکید کرد: نگرانی ما اینجا متوجه طیفی است که در عمرش حتی زیان ۵ درصدی را تجربه نکرده، اما با ورود به بورس ممکن است با زیان چهل درصدی روبرو شود. این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: من برای درک بهتر وضعیت برای تازه‌واردان یک مثال می‌زنم، در شرایط کنونی هر فردی یک جعبه شیرینی در دست گرفته و وارد بورس شده است تا یک جعبه به علاوه یک شیرینی از بورس با خود ببرد، اما در حقیقت نمی‌داند اینجا بازاری است که شاید همان جعبه شیرینی یعنی اصل سرمایه را نیز از فرد بگیرد.
او تاثیر فضای مجازی در رونق بورس را نیز بسیار زیاد دانست و گفت: در شرایط کنونی تبلیغات سنگینی در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و... صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاری در بورس بازده بالا دارد در حالی که بسیاری از این سیگنال‌ها مبنای درست ندارد.
وی تاکید کرد: کسانی که وارد بازار شده‌اند، به قصد سود بالاتر از صد درصد و حتی سیصد درصد وارد این بازار شده‌اند در حالی که بورس دیر یا زود واقعیت خود را بازخواهد یافت. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس بورس تهران بازار سرمایه شرایط کنونی تازه وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آینده بورس در چند پرده
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت