Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:44:44 GMT

۲.۵ میلیون ماسک در چهارمحال و بختیاری پرتودهی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۰۵۳

۲.۵ میلیون ماسک در چهارمحال و بختیاری پرتودهی شد

سیدرضا رفیعی شامگاه یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده از سوی گروه‌های جهادی و مردمی به‌ صورت رایگان پرتودهی و ضدعفونی شد.

وی افزود:‌ علاوه بر استقرار و ظرفیت بسیار بالای سایت پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری در منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد، اما متاسفانه درخواست استفاده از این توان بسیار کم‌رنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی تصریح کرد: پرتودهی گاما نقش اساسی در تامین امنیت غذایی، تبدیل تهدیدها به فرصت و همچنین حفظ، نگهداری و صادرات بسیاری محصولات غذایی مانند پیاز، سیب‌زمینی و مرغ‌های گوشتی دارد.

وی یادآور شد: نقش پرتودهی گاما در توسعه اقتصادی شامل پوشش استانداردی محصولات غذایی و کشاورزی، افزایش ماندگاری تولیدات، کاهش ضایعات، توسعه صنایع مبتنی بر گاما و ایجاد زیرساخت توسعه صادرات است.

رفیعی با اشاره به پنج برابر شدن عمر نگهداری برخی محصولات کشاورزی مانند قارچ خوراکی و توت‌فرنگی پس از پرتودهی گاما اظهار داشت: متاسفانه تاکنون درخواست و تقاضایی برای پرتودهی تولیدات کشاورزی مهم در این استان مانند سیب‌زمینی، پیاز و سایر تولیدات وجود نداشته استکه فرهنگ‌سازی در این زمینه به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.  

سایت پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد توان پرتودهی سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب محصول را دارد.

برچسب‌ها ماسک پرتو گاما شهرکرد چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک پرتو گاما شهرکرد چهارمحال وبختیاری ماسک پرتو گاما شهرکرد چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری پرتودهی گاما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- اجرای بزرگترین مجتمع پرورش اسب کشور درشهرکرد

- مسابقات فوتسال یادواره شهید هادی به میزبانی شهرکرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مخصوص فروش صنایع دستی در شهرستان‌ها دائر شده است
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • اجرای نمایش فراتر از صداقت در شهرکرد
  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری