Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل گفت: مسئله معامله قرن و اجازه و چراغ سبز به نتانیاهو برای انضمام و پیوست دادن بخشی از کرانه غربی به اراضی اشغالی فلسطین و همچنین دره اردن -که این مسئله تاثیر زیادی بر اوضاع منطقه و فلسطین خواهد گذاشت- از دیگر تصمیمات آمریکا بود و به همین دلیل فشارهای زیادی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر ساختار سیاسی و جغرافیایی فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز قدس در سال جاری در مقایسه باسال‌های گذشته یک شرایط ویژه‌ای دارد و آن گسترش ویروس کرونا است که همه جنبه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان این که شرایط ویژه‌ای بر ملت فلسطین حاکم است، گفت: دونالد ترامپ در طول نزدیک به 4 سال گذشته طرح‌های متعددی را علیه ملت فلسطین ارائه داده است که یکی از آن‌ها انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس است.

این کارشناس مسائل بین الملل به تحرکات و تصمیمات متجاوزانه دیگری از آمریکا اشاره کرد و افزود: مسئله معامله قرن و اجازه و چراغ سبز به نتانیاهو برای انضمام و پیوست دادن بخشی از کرانه غربی به اراضی اشغالی فلسطین و همچنین دره اردن -که این مسئله تاثیر زیادی بر اوضاع منطقه و فلسطین خواهد گذاشت- از دیگر تصمیمات آمریکا بود و به همین دلیل فشارهای زیادی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر ساختار سیاسی و جغرافیایی فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

شرایط در فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی نیست/ همسویی جریان‌های سیاسی با مبارزان فلسطینی

هانی‌زاده با تاکید بر این که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، عنوان کرد: برخی از رژیم‌های مرتجع عرب مثل عربستان، امارات و بحرین یک مسابقه خطرناکی را برای برقراری رابطه و عادی سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند، ولی در مجموع علی‌رغم وجود مشکلات فراروی ملت فلسطین در حال حاضر شرایط در این کشور به نفع رژیم صهیونیستی نیست.

وی با اشاره به این که انتفاضه بازگشت از 2 سال پیش شروع شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: درگیری‌ها در اراضی اشغالی گسترش پیدا کرده است و حتی برخی جریان‌های سیاسی فلسطین که سال‌ها راه سازش‌کاری با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده بودند الان در کنار جریان‌های مبارز فلسطینی قرار گرفته‌اند. این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی هر روزی که می گذرد از درون دچار آسیب می شود.

کارشناس مسائل بین الملل به اختلافات بین احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: شکست بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه وحدت ملی و همچنین اختلاف شدید بین حزب نیکو و حزب سفید و آبی، نشان می‌دهد یهودیان ساکن اراضی اشغالی به شدت دچار گسست شده‌اند و به همین دلیل این رژیم سعی می‌کند از طریق فرافکنی و ایجاد جنگ منطقه‌ای به نوعی بحران داخلی را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند.

هانی‌زاده در پایان گفت: علی‌رغم شرایط حاکم بر جهان، کشورهای اسلامی باید در روز جهانی قدس با استفاده از ابزارهای مناسب مظلومیت ملت فلسطین را به دنیا اعلام کنند و ملت‌های اسلامی، رژیم‌های عرب منطقه را که در حال برقراری رابطه با اسرائیل هستند محکوم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین الملل رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد

 وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی